سفیر چین در تهران: محدودیت‌های غیرضروری علیه مسافران چینی اعمال نشود

۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۶:۵۰ کد : ۱۹۸۹۲۷۴ سرخط اخبار

«چانگ هوا» سفیر تام الاختیار جمهوری خلق چین در تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری تسنیم، ویروس کرونا را یک چالش جهانی نامید که مبارزه با آن نیازمند همکاری جامعه بین‌الملل است.

به‌گفته سفیر چین دولت پکن اقداماتی جدی، سریع و علمی را برای مقابله با این ویروس در دستور کار قرار داده و رئیس جمهور چین با نظارت مستقیم سیستم کنترل و پیشگیری ویروس را در تمام چین به اجرا درآورده است.

وی با بیان اینکه چین قدرت اقتصادی و تجارب لازم برای مبارزه با این ویروس را داراست به همکاری چین با دولت ایران و دیدار با مقامات ایرانی ازجمله وزیر بهداشت کشورمان اشاره کرد.

سفیر چین با توجه به اظهارات مدیرکل سازمان جهانی بهداشت و حمایت از اقدامات بی‌سابقه چین گفت که درحال حاضر جریان مبارزه با ویروس کرونا در مراحل کلیدی است و در عین حال پیشرفت‌هایی در مبارزه با این ویروس حاصل شده است.

چانگ هوا تأکید کرد که اقدامات پکن از دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح بین‌الملل نیز فراتر رفته که در نهایت به نتیجه مثبت منتهی خواهد شد.

وی با ابراز اینکه که حتی سازمان جهانی بهداشت نیز محدودیتی برای سفر و یا تجارت به چین و اتخاذ تصمیمات بیش از حد را توصیه نکرده، از ایران خواست تا توصیه‌های این سازمان را در نظر بگیرند و اقدامات بیش از حد نیاز را در قبال مسافران چینی اتخاذ ننمایند.

کلید واژه ها: ایران و چین


( ۱ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۰:۲۴
کرونا برخلاف تبلیغات غربیها که بیشتر اقتصاد چین را هدف دارند واز وضعیت موجود خوشحالی خود را پنهان نیز نمی کنند انچنان ویروس خطرناکی نیست. ویروس جدیدی است که منشا ان در اینده مشخص تر خواهد شد. گفته میشودبازار ماهی فروشان بوده است. پزشکان باید ظهار نظر کنند ولی در ظاهر امر بنظر میرسد بیماری است شبیه انفلونزا ویا سارس که با توجه به نبود واکسن وجدید بودن این ویروس قابلیت اشاعه ان زیاد ومقاومت انسانها در مقابل الوده شدن ان به ان بیشتر از انفلونزا است وتبلیغ زیادی هم در وحشت از ان میشود.کشورهای غربی چین با جمعیت ۱.۳میلیاردی را ضمن انکه در مبارزه بااین بیماری کمک نمی کنند هیاهوی غیر ضرور وبیشتر از حد لازم هم راه اندازی کرده اند که شک بر انگیز است.شما فوت بیماری انفلونزا را در جامعه ۳۰۰میلیونی امریکا با بودن وتوزیع بیش از صدها میلیون دوز واکسن در سالهای مختلف بررسی کنید.این فوت چندین ده هزار نفر در برخی سالها وگزارش ها وامارها نوشته شده است.در چین پس از حدود یک ماه ده هزار نفر الوده وحدود ۳۰۰ نفر فوتی داشته است. مقابله پر حجم وهمه جانبه وبا کیفیت بالای چین پر جمعیت با این ویروس قابل تقدیر است.تو که مرحم نه ای برداغ ریشم نمک پاش دل ریشم چرائی.
sura ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۰
چون ایران در شرایط تحریم قرار دارد نیاز به حساسیت و سخت گیری بیشتری دارد.