اظهارنظر جنجالی مطهری درباره علل عدم تصویب FATF

۲۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۵ کد : ۱۹۸۸۱۸۰ سرخط اخبار

علی مطهری در مورد عدم پرداخت پول قراردادهای مربی‌های خارجی لیگ برتر و ارتباط آن با نپیوستن ایران به FATF و همچنین اعمال تحریم ها، گفت: یکی از آثار تعلل در تصویب دو لایحه پالرمو و CFT می تواند همین باشد که وزارت ورزش برای پرداخت پول مربیان خارجی تیم های ورزشی دچار مشکل شده است. باید این مشکلات غیر ضروری که برای کشور ایجاد شده است حل شود.

به گزارش «تابناک»> نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با عصرایران ادامه داد: اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنان این لوایح را معطل بگذارد تا فرصت بگذرد قطعا دچار مشکلات بیشتری در سایر بخش ها خواهیم شد. حتی کشورهایی نظیر روسیه، چین و‌ ترکیه که امروز با ما همکاری می کنند دستشان برای همکاری با ما بسته می‌شود. خود آنها تاکید کرده‌اند که اگر این لوایح تعیین تکلیف نشوند نمی توانند با ایران همکاری کنند چون بانک‌های آنها تحریم می شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی خاطر نشان کرد: در آن صورت ما در بهمن‌ماه در لیست کشورهای غیرهمکار یا همان لیست سیاه در کنار کره شمالی قرار می‌گیریم و مشکلات بیشتری پیدا می شود. خروج از آن لیست نیز مراحلی دارد و این گونه نیست که بتوانیم سریع خارج شویم.

مطهری تصریح کرد: رفتار برخی مخالفان این لوایح سیاسی است. برخی افراد و نهادها نیز منافع اقتصادی در این قضیه دارند. اگر دولت دست خود این افراد بود مطمئن باشید هم برجام اجرا شده بود و ما به اینجا نمی‌رسیدیم و هم ماه‌ها بود که مشکل FATF حل شده بود و حتی معتقدم که رابطه با آمریکا هم برقرار شده بود. ولی چون کار دست خودشان نیست نمی‌خواهند پیشرفت ها و گشایش معیشت مردم به نام رقیب‌شان ثبت شود.

وی در پایان افزود: متاسفانه هواهای نفسانی در بروز اتفاقاتی مثل معطل نگاه داشتن لوایح پالرمو و CFT نقش دارد.

کلید واژه ها: علی مطهری مقررات fatf


( ۱ )

نظر شما :