موسوی: مردم فهیم ایران حمایت پمپئو از اغتشاشگران را محکوم می‌دانند

۲۷ آبان ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۷ کد : ۱۹۸۷۵۷۹ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ابراز حمایت و همراهی مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا با عده ای آشوبگر در برخی شهرهای ایران، گفت: اقدامات عده ای هرج و مرج طلب و تخریب‌گرِ مورد حمایت امثال ایشان، به هیچ‌ وجه سنخیتی با روش و منش قاطبه مردم فهیم و بصیر ایران ندارد.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی یکشنبه شب ضمن تقبیح و محکومیت این گونه حمایت‌ها و اظهارات مداخله جویانه افزود: مردم عزتمند ایران بخوبی می دانند که این گونه اظهارنظرهای ریاکارانه و مزورانه حاوی هیچگونه همدردی صادقانه و دلسوزانه ای نیست.

وی با اشاره به نیات شوم و بدخواهانه دولت ایالات متحده آمریکا بویژه وزیر خارجه این رژیم نسبت به مردم کشورمان، ادامه داد: جالب است! اظهار همدردی با مردمی انجام می شود که تحت فشار تروریسم اقتصادی آمریکا قرار داشته و پیش از این نیز از زبان همین فرد، به صراحت بیان شد که باید به مردم ایران گرسنگی داد تا در مقابل ما تسلیم شوند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در تداوم اظهاراتی مداخله جویانه و در حمایت از شماری افراد هرج و مرج طلب در برخی شهرهای کشور در صفحه توئیتری خود مدعی شد: همانگونه که به ملت ایران یک سال و نیم گذشته اعلام کردم، ایالات متحده در کنار آنان ایستاده است.

وی، توئیتی که ژانویه ۲۰۱۸ (دی ماه ۹۶) منتشر کرده بود را بازنشر کرد و نوشت: ملت ایران دیگر در برابر نقض اقداماتی که حکومت‌ آنان دست به آن می‌زند، ساکت نمی‌ ماند؛  آمریکا (مطالبات) شما را می‌شنود؛  از شما حمایت می‌کند و در کنار شما ایستاده است.

پمپئو در توئیت دیگری در ادامه رویکرد ضد ایرانی خود نوشت: راه ما روشن است؛  به ادامه فشار علیه ایران ادامه می‌دهیم تا آنان موضع خود را تغییر دهند.

اظهارات مداخله جویانه پمپئو درحالی مطرح می‌شود که ایالات متحده با اعمال تحریم‌های ظالمانه، دست به تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران زده و معیشت آنان را هدف قرار داده است.

کلید واژه ها: سید عباس موسوی ایران و امریکا مایک پمپئو


( ۲ )

نظر شما :