معاون اول ترامپ راهی ترکیه می‌شود

۲۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۵ کد : ۱۹۸۶۸۷۸ سرخط اخبار

 ایرنا- «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا پس از اعمال تحریم‌ها علیه ترکیه، برای آغاز مذاکرات با مقامات این کشور راهی آنکارا می‌شود.

پنس دوشنبه شب در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: پس از تماس تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای ، قرار است همراه رابرت اوبریان مشاور امنیت ملی کاخ سفید به آنکارا سفر کنم.

پنس افزود: ترامپ در تماس تلفنی دوشنبه شب با اردوغان خواستار آتش بس فوری در حمله به شمال شرق سوریه شد.

وی به تاریخ دقیق سفرش به ترکیه اشاره‌ای نکرد و گفت: این سفر به زودی انجام خواهد شد.

 ترامپ دوشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد، تعرفه‌های واردات فولاد ترکیه را از ۲۵ به ۵۰ درصد خواهد رساند، علاوه بر آن، وزارت بازرگانی نیز مذاکرات تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری با آنکارا را متوقف خواهد کرد.

ترامپ در توئیتی با تهدید دوباره اقتصاد ترکیه اعلام کرد: من آمادگی کامل دارم تا در صورتی که مقامات ترکیه‌ای به راه و روش خطرناک و ویرانگرشان ادامه دهند، اقتصاد آنها را نابود کنم.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان این که "ترکیه باید اولویت را به دفاع از غیر نظامیان بویژه اقلیت های قومیتی و مذهبی بدهد"، افزود: ما نیروهایمان را از سوریه خارج می کنیم، اما برای جلوگیری از ظهور دوباره داعش، تعداد کمی از نظامیان آمریکایی در پایگاه "التنف" در جنوب سوریه می مانند.

تحریم های آمریکا بدنبال حملات ۱۷ مهرماه  ترکیه به شمال شرق سوریه اعمال می شود، حملاتی که به نام "چشمه صلح" نامگذاری شده است و مقام های آنکارا هدف از آن را مقابله با گروه‌هایی چون حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی. پ. گ) می دانند که ترکیه آنان را گروه های تروریستی می داند.

کلید واژه ها: ترکیه


( ۱ )

نظر شما :