ترامپ: اوضاع با ایران رو به راه می‌شود ولی نمی‌دانم چطور

۰۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۰ کد : ۱۹۸۶۵۴۴ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور آمریکا جمعه در جمع سران سازمان‌های صهیونیستی مدعی شده اوضاع با ایران رو به راه می‌شود اما او نمی‌داند چطور این اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش افکارنیوز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که به دلیل شکست خوردن سیاستش علیه ایران مورد انتقاد محافل کارشناسی در کشورش قرار داده روز جمعه در یک سخنرانی در جمع سران سازمان‌های صهیونیستی ادعا کرده اوضاع با ایران رو به راه خواهد شد. او با وجود این گفته که نمی‌داند چطور این اتفاق خواهد افتاد. 

به نوشته پایگاه خبری «جوئیس‌اینسایدر»، رئیس‌جمهور آمریکا در این همایش گفته اقداماتی که او از زمان ورود به کاخ سفید علیه ایران انجام داده از بیشترین اهمیت برای اسرائیل برخوردار بوده است.  

طبق این گزارش، ترامپ در سخنانی که احتمالاً به گفت‌وگوی خودش با «ییزرائیل کاتص»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اشاره داشت گفت: «این هفته با یکی از دوستانم صحبت کردم. از او پرسیدم کدام کاری که من انجام دادم برای شما مهم‌تر بود: منتقل کردن سفارت آمریکا به اورشلیم (بیت‌المقدس) یا به رسمیت شناختن [حاکمیت اسرائیل] بر بلندی‌های جولان؟ گفتم از نظر شما کدام یک از این دو مورد مهم‌تر بودند؟ اورشلیم یا بلندی‌های جولان؟»

ترامپ در ادامه گفت: «او گفت، هیچکدام. مهم‌ترین چیز کارهایی است که شما درباره ایران انجام دادید. گفتم، می‌دانی، هیچ‌وقت اینطور به قضیه نگاه نکرده بودم ولی با شما موافقم.»

ترامپ در این سخنرانی ۱۲ دقیقه‌ای نامی از «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یا طرح موسوم به «معامله قرن» به میان نیاورد.

کلید واژه ها: دونالد ترامپ


( ۲ )

نظر شما :