عملیات فریب آمریکایی‎ها با حضور در ایران

۰۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۴۳ کد : ۱۹۸۵۲۴۳ سرخط اخبار

آمریکایی‎ها در عملیات فریب جدید، می‎خواهند که مسئولان به پای میز باج‎خواهی بروند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ وزیر خارجه امریکا دیروز و برای دومین بار صحبت از آمدن به ایران کرد. پمپئو گله کرده که چرا ظریف در امریکا تریبون داشته و مصاحبه انجام داده، اما او نمی‎تواند در ایران باشد تا در مورد مسائل نادرستی که در جمهوری اسلامی وجود دارد حرف بزند. 
رسانه‌ها به او فرصتی دادند تا با صدای بلند به مردم آمریکا دروغ بگوید. وزیرخارجه امریکا در همین گفتگو ایران را حامی تروریسم نامید، اما بنظر می‌رسد در پس این نقاب صلح طلب خواهان مذاکره، چهره‌ای از آدمی شکست خورده نهفته است. چهره‌ای از مردان کاخ سفید که در یک نبرد ناجوانمردانه اقتصادی با فشار حداکثری سیاسی نتوانستند با شبح دروغین جنگ، مردم ایران را بترسانند و جامعه را مقابل حاکمیت بشورانند.

پس از شکست‌های پی‎درپی حالا عملیات فریب جدیدی را آغاز کردند به نام مذاکره، آن هم بدون پیش شرط. عملیاتی که وزیر خارجه امریکا مدتی است آغاز کرده و امروز رئیس جمهور امریکا در صفحه شخصی خود آن را ادامه داده. 
ترامپ نوشته ایران در هیچ جنگی پیروز نشده، اما در هیچ مذاکره‎ای هم شکست نخورده، مثل جملات گاه و بیگاهش که مردم ایران را تروریست می‌نامد، اما با دولت همین مردم می‌خواهد مذاکره کند. 
اما از آنجا که به گفته امریکایی‎ها ترامپ اهل درس و مطالعه نبوده، ظاهرا تاریخ ایران را هم نخوانده و حتی مشاورانش اطلاعات لازم را در اختیارش قرار ندادند و الا رییس جمهور امریکا با یکبار مرور تحولات جنگ تحمیلی عراق به ایران و دفاع مقدس ملت ایران، پی می‎برد که با وجود کمک همه اَسلافش به رژیم صدام، آرزوی آمریکایی‎ها برای سرنگونی جمهوری اسلامی محقق نشد و در نهایت این صدام هم پیمان امریکا بود که شکست را پذیرفت. 
ترامپ حتی نمی‎تواند یا نخواست به یاد بیاورد که این صدام و روسای پیشین امریکا که در جنگ تحمیلی نقش داشتند، خوراک مارو مور شدند، اما جمهوری اسلامی ماند. 
حالا وزیر خارجه امریکا برای عملیات فریب خود در دوگانه جنگ و صلح، حضور وزیرخارجه ایران در نیویورک را به رخ می‎کشاند تا خود را در ایران جا کند، اما پمپئو خوب می‎داند که ظریف نه برای امریکا، بلکه برای یک مجمع بین المللی به نام سازمان ملل به امریکا سفر می‎کند که شوربختانه مقر آن در نیویورک است. 
پمپئو خواسته همچون ظریف از رسانه‌های ایران استفاده کند تا با مردم سخن بگوید، اما مردم ایران در این سال‌ها سخنان او را بار‌ها از شبکه‌های مختلف شنیده‎اند سخنانی با آهنگ توهین به ملت ایران. 
او مردم ایران را گشنه نامید، تروریست خواند، از تهدید ایران حرف زد و تحریم را هم چاشنی همه توهین‎هایش کرد. حالا وزیر امور خارجه آمریکا می‎گوید چرا نمی‎گذارید به ایران بیایم و همین حرف‌ها را به مردم ایران بگویم. این درحالیست که صداوسیمای ایران توسط همین مقامات امریکایی تحریم شده. 
حضور در ایران برای سخن گفتن، اما حکایت از یک طراحی خاص دارد. آمریکایی‌ها که تا دیروز با فشار حداکثری و تحریم ایران به دنبال نشستن پشت میز مذاکره یا در اصل میز باج خواهی و امتیازگیری بودند، با شکست آن نقشه به سراغ تهدید و فضاسازی درباره شبح جنگ رفتند، اما وقتی بازهم نتوانستند، به یک عملیات فریب جدید روی آورده‎اند.
این بار افکار عمومی داخل ایران را باید به سمتی سوق دهند که مسئولان مجبور شوند به پای میز باج خواهی بروند. بنظر بهتر است ترامپ عملیات‎های قبلی خود و اسلاف خود را مرور کند تا شکست طراحی جدید خود را هم ببیند.

کلید واژه ها: ایران و امریکا


( ۸ )

نظر شما :