خواب شومی که امریکایی ها دیده اند

تلاش های مغرضانه برای احیای دوباره داعش

۱۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۰ کد : ۱۹۸۴۶۶۴ خاورمیانه انتخاب سردبیر
بیان جبر الزبیدی می نویسد: اروپا از پذیرفتن داعشی های اروپایی سر باز می زند، و دولت امریکا دائما تهدید می کند که آنها را آزاد می کند تا خودشان به هر جا که می خواهند بروند. این اقدام ما را به یاد زمانی می اندازد که عناصر القاعده از زندان ها در بوکا و ابوغریب فرار می کردند که البته روشن شد پشت فرار بسیاری از آنها خود امریکایی ها بوده اند. هدف آن موقع این بود که آنها طوری خود را بازسازی کنند تا بتوانند نیمی از عراق را در آن روزهای نکبت وار اشغال عراق توسط نیروهای داعش به تاریکی ببرند. آیا این بار نیز چنین نقشه شومی کشیده شده است؟! 
تلاش های مغرضانه برای احیای دوباره داعش

دیپلماسی ایرانی: اطلاعاتی که به طور مستمر و مداوم به ما می رسد، نشان می دهد که تلاش های مغرضانه و خبیثانه ای را نیروهای وابسته به ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی ایالات متحده امریکا پی گرفته اند. به نظر می رسد هدف آنها تشکیل دو محور جدید در منطقه باشد:

- یکی تشکیل محوری از بقایای تروریست های داعش در عراق و وابستگان و بازماندگان آنها در سوریه است. تخمین زده می شود حدود 800 عنصر داعشی در سوریه همچنان فعال باشند، آنها داعشی های اروپایی هستند که از سراسر قاره اروپا به سوریه آمده اند و عضو داعش شده اند. هدف آنها متزلزل کردن ثبات و ایجاد منطقه درگیری مستمر در عراق است. 

در همین رابطه کلونی های کوچکی (گرگ های تنها- اصطلاحی که در این رابطه برای آنها استفاده می شود) از تروریست های داعشی در مناطقی چون مکحول، حمرین، الخانوکه، بیابان های الانبار و اطراف صلاح الدین گسترده شده اند، که نیروهای عراقی همچنان عملیات تعقیب و گریز آنها را دنبال می کنند و تلاش دارند آنها را در مناطقی محدود و محاصره کنند تا حوزه حضور و مبارزه با آنها گسترده نباشد. 

- محور دیگر، آموزش شماری از عناصر وابسته به عشایر در برخی پایگاه ها به اضافه افراد دستگیر شده سابق توسط دستگاه قضایی عراق به اتهام حمایت از تروریسم و پشتیبانی مالی از آن با هدف ایجاد نیروهای موازی با نیروهای امنیتی و حشد الشعبی و نیروهای عشایری است. به عبارت دیگر به نظر می رسد تلاشی مرموز در جریان است تا از میان عشایر و افراد سابقه دار در فعالیت های تروریستی که پرونده قضایی داشته اند، نیروهایی ترتیب شوند تا به موازات نیروهای امنیتی کشور و نیروهای قانونی حشد الشعبی فعال باشند.

اروپا از پذیرفتن داعشی های اروپایی سر باز می زند، و دولت امریکا دائما تهدید می کند که آنها را آزاد می کند تا خودشان به هر جا که می خواهند بروند. این اقدام ما را به یاد زمانی می اندازد که عناصر القاعده از زندان ها در بوکا و ابوغریب فرار می کردند که البته روشن شد پشت فرار بسیاری از آنها خود امریکایی ها بوده اند. هدف آن موقع این بود که آنها طوری خود را بازسازی کنند تا بتوانند نیمی از عراق را در آن روزهای نکبت وار اشغال عراق توسط نیروهای داعش به تاریکی ببرند. آیا این بار نیز چنین نقشه شومی کشیده شده است؟! 

فرماندهی کل نیروهای مسلح باید با جدیت این موضوع را پیگیری کند و هیچ کوتاهی نسبت به آن نداشته باشد که هر گونه کوتاهی نتایج خطرناک و اسفباری را بر سلامت میهن و وحدت آن خواهد گذاشت. 

تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

بيان جبر الزبيدي، وزير كشور در دولت اياد علاوي و وزير دارايي در دولت اول نوري مالكي بوده است. وي از سال 2010 تا 2014 نماينده پارلمان عراق و ...

اطلاعات بیشتر

کلید واژه ها: عراق سوریه داعش تروریسم ایالات متحده امریکا ائتلاف مبارزه با تروریسم


( ۶ )

نظر شما :

حسین کاظمی ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۱
اگر احیای داعش یا گروهی مشابه آن واقعیت داشته باشد با توجه به شرایط موجود منطقه بعید به نظر می رسد موضوع فقط عراق و یا سوریه باشد با توجه به نقطه قوت ایران یعنی گروه هایی نظیر حشدالشعبی و حزب الله لبنان ایجاد گروه هایی نظیر داعش میتواند راهکاری متقابل از طرف آمریکا و عربستان باشد تا از نیروی تقابلی ایران در منطقه هر چه بیشتر کاسته شود .