«نبیه بری»: تحریم‌ها علیه حزب الله به ضرر لبنان است

۰۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۹:۱۸ کد : ۱۹۸۲۳۷۰ سرخط اخبار

رئیس پارلمان لبنان که امروز پذیرای وزیر خارجه آمریکا بود، از تحریمهای واشنگتن علیه جنبش حزب الله لبنان انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفر منطقه‌ای خود، امروز جمعه وارد بیروت پایتخت لبنان شد.

پامپئو پس از ورود به لبنان به دیدار «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور رفت.

منابع خبری اعلام کردند که بری در جریان دیدار با پامپو نسبت به تحریمهای آمریکا علیه حزب الله انتقاد کرده است.

به گزارش شبکه خبری العالم، بری به وزیر خارجه آمریکا گفته که تحریمها علیه حزب الله به ضرر لبنان است.

رئیس پارلمان لبنان همچنین گفته است که مقاومت حزب الله به خاطر اشغال مداوم خاک لبنان توسط رژیم صهیونیستی است.

در همین ارتباط، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان با بیان اینکه حزب‌الله لبنان میان بیش از دو سوم مردم لبنان محبوبیت دارد، تأکید کرد که لبنان حق دفاع از خود در برابر حملات رژیم صهیونیستی را دارد.

وی مهر ماه گذشته گفت که رژیم صهیونیستی در تلاش است که منطقه را به موجودیت‌های سکولار و دینی شبه دولتی مبدل سازد تا از این طریق بتواند فرقه‌گرایی را بسط دهد.

عون تأکید کرد که فشارهای بین‌المللی علیه حزب‌الله جدید نیست و برخی طرف‌ها سعی دارند پس از شکست نظامی در مقابل حزب‌الله، اقدام به تسویه حساب سیاسی کنند؛ چرا که حزب‌الله توانست در سال 1993 اسرائیل را شکست دهد. سپس در سال 1996 و به صورت ویژه در سال 2006 و پایگاه مردمی حزب‌الله بیش از دو سوم جمعیت لبنان را تشکیل می‌دهد اما متأسفانه برخی از افکار عمومی خارجی می‌خواهد حزب‌الله را یک دشمن معرفی کند.

پامپئو شامگاه پنجشنبه (روز گذشته) نیز از اینکه این کشور نتوانسته است حزب الله و جمهوری اسلامی ایران را مهار کند، به شدت ابراز تأسف کرد (جزئیات بیشتر).

خزانه‌داری آمریکا اردیبهشت‌ سال 1397 تحریم‌های تازه‌ای علیه اعضای ارشد حزب‌الله لبنان از جمله سید حسن نصرالله دبیرکل و شیخ نعیم قاسم معاون وی اعلام کرد.

خزانه‌داری آمریکا ادعا کرد که این افراد به بهانه ارتباط با «تروریسم جهانی» در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند.

پس از آن ، اعضای شورای همکاری خلیج فارس (عربستان، بحرین، کویت، عمان، قطر و امارات) هم اعضای ارشد حزب الله و پنج فرد از جمله یک ایرانی و چهار شرکت را به اتهام ارتباط با این جنبش تحریم کردند.

کلید واژه ها: حزب الله لبنان


نظر شما :