فرانسه سفیر خود را از ایتالیا فراخواند

۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۳ کد : ۱۹۸۱۶۰۴ سرخط اخبار

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه گزارش داد: پاریس در اعتراض به آنچه که توهین های مکرر مقام های ایتالیا علیه سیاستمداران فرانسه خوانده، سفیر خود را از رم فراخواند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در ماه های گذشته مقامات ایتالیا، مسئولان فرانسه را آماج توهین و افترا قرا داده اند. در این بیانیه از ایتالیا خواسته شده نسبت به فرانسه موضع دوستانه ای اتخاذ کند.
این بیانیه افزود: اینگونه توهین ها توسط ایتالیا علیه فرانسه پس از جنگ جهانی دوم بی سابقه است.
فرانسه تصریح کرد: اختلاف نظر در یک مورد، قابل قبول است اما بازی با روابط دو کشور با اهداف انتخاباتی بی مورد و غیر قابل قبوا است.
در ماهای گذشته، متیو سالوینی از اتحادیه دست راستی و «لوئیجی دی مایو» معاون نخست وزیر ایتالیا از جنبش پنج ستاره ضد ساختار سیاسی ایتالیا این کشور، امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند.
دولت فرانسه گفت: این مسائل شرایط سختی را در روابط دوکشور ایجاد کرده و سئوال هایی در مورد قصد دولت ایتالیا از این کارعلیه فرانسه بوجود آورده است.
روابط پاریس و رم پس از به قدرت رسیدن ائتلاف جنبش پنج ستاره و حزب راست گرای افراطی لیگ در ایتالیا در سال گذشته پرتنش شده است.
دی مایو ماه گذشته نیز با متهم کردن فرانسه به تشدید موج مهاجرت به اروپا با «استعمار کردن آفریقا»، خشم پاریس را متوجه خود کرد که احضار سفیر ایتالیا را در پی داشت.
سفر دی مایو ایتالیا به فرانسه و دیدار با معترضان موسوم به «جلیقه زردها» در این کشور عصبانیت پاریس را برانگیخت.

کلید واژه ها: فرانسه ایتالیا


نظر شما :