ترکیه: مانعی برای استرداد گولن وجود ندارد

۱۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۲۰ کد : ۱۹۸۰۸۸۹ سرخط اخبار

وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد: هیچ مانعی برای استرداد فتح‌الله گولن از آمریکا وجود ندارد.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، عبدالحمید گل، وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد: به عنوان یک کشور قانونمدار، ما امیدواریم که رییس گروه تروریستی (فتو) به ترکیه تحویل داده شود. در ترکیه مجازات اعدام وجود ندارد، بر همین اساس، ما به مقامات آمریکایی اعلام کردیم که هیچ مانعی برای استرداد گولن وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: درخواست ما برای استرداد گولن از سوی آمریکا به طور رسمی رد نشده است. هم چنین ما شواهد تازه‌ای یافته‌ایم که این شواهد و مدارک را به آمریکا ارسال کرده‌ایم. تحقیقات کیفری و اداری در حال انجام است. آنها نیز در این تحقیقات مشارکت دارند.
 
گل اضافه کرد: در همین راستا یک هیات قضایی آمریکا در ماه آینده میلادی به ترکیه می‌آید. قراردادی در چارچوب همکاری‌های قضایی میان دو کشور وجود دارد.
 
وزیر دادگستری ترکیه در بخش دیگری از اظهاراتش اعلام کرد: تاکنون ۴۰۰۰ دادستان به دلیل ارتباط غیرقانونی با سازمان فتو از کارشان اخراج شدند.
 
به نوشته روزنامه حریت در حاشیه اجلاس جی ۲۰ در آرژانتین، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا به رجب‌طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که دولتش در حال انجام اقداماتی برای استرداد گولن است.

کلید واژه ها: ترکیه اردوغان گول


نظر شما :