تنش آمریکا و ایران قیمت نفت را به چند دلار می‌رساند؟

۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۰۰ کد : ۱۹۷۸۳۰۲ سرخط اخبار

پایگاه خبری «اویل پرایس» در گزارشی به تنش ایران و آمریکا پرداخته و می ۲ نویسد که این تنش‌ها قیمت نفت را به ۱۵۰ دلار برای هر بشکه خواهد رساند.

به گزارش  میزان، پایگاه خبری «اویل پرایس» در گزارشی به تنش آمریکا و ایران پرداخته و می‌نویسد که این تنش‌ها قیمت نفت را به ۱۵۰ دلار برای هر بشکه خواهد رساند.

اویل پرایس می‌نویسد: پس از رسیدن قیمت نفت به ۷۹ دلار به ازای هر بشکه، در پی بالا رفتی عرضه نفت خام قیمت نفت کاهشی ۹ درصدی داشت، اما بسیار سریع این روند برعکس شد و قیمت نفت روند افزایشی به خود گرفت، چه دلیلی برای ایمن امر وجود دارد؟ یک دلیل تحریم‌های ایران است.

تنش آمریکا و ایران قیمت نفت را به چند دلار می‌رساند؟

در ادامه این گزارش آمده است: تنش با ایران اگر ادامه پیدا کند احتمالا موجب افزایش قیمت نفت تا حدود ۱۵۰ دلار برای هر بشکه خواهد شد، چه اتفاقی در حال روی دادن است؟ دولت جمهوری‌خواه آمریکا با ایران مخالف است، بر اساس اطلاعات ما صادرات نفت خام ایران به روزانه ۲.۷ میلیون بشکه در روز رسیده است در حالی که این رقم در ماه آوریل ۳.۸۳ میلیون بشکه در روز بوده و مقامات ایران نیز بر این امید بودند تا صادرات نفت خام خود را تا سال ۲۰۲۱ به روزانه ۵ میلیون بشکه برسانند که با وجود تحریم‌ها این امر اتفاق نخواهد افتاد با این وجود نبود ۲.۷ میلیون بشکه نفت ایران در روز برای بازار جهانی نفت خلأ بزرگی به شمار می‌رود و توقف صادرات نفت ایران به افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی منجر خواهد شد.

تنش آمریکا و ایران قیمت نفت را به چند دلار می‌رساند؟

اویل پرایس می‌نویسد: با این تصمیم آمریکا برای متوقف کردن صادرات نفت ایران، وضعیتی مشابه به سال ۲۰۰۸ شکل می‎گیرد که موجب شد قیمت نفت در عرض یک ماه به حدود ۱۶۰ دلار برای هر بشکه برسد.

کلید واژه ها: دلار قیمت ارز تحریم ایران حمله نظامی به ایران


نظر شما :