کره شمالی در راس برده داری مدرن

ورزشکارانی که مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند

۰۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰ کد : ۱۹۷۷۹۷۰ اخبار اصلی آسیا و آفریقا
یک نفر از شهروندان کره شمالی که در مسابقات موسیقی نظامی این کشور مشارکت داشته و در سال ۲۰۰۸ به کره جنوبی فرار کرده است در این باره می گوید، دخترانی که در بازی های المپیک زمستانی شرکت کردند و نمایش های خوبی اجرا کردند از سوی مقامات عالی رتبه مورد تعرض جنسی قرار گرفتند.
ورزشکارانی که مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند

دیپلماسی ایرانی: تازه ترین گزارش ها نشان می دهد که کره شمالی بالاترین نرخ برده داری نوین یا مدرن در جهان را دارد.

بر اساس آن چه در روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت منتشر شده است، نرخ جهانی برده داری مدرن در سال 2018 در کره شمالی در حدود 2.6 میلیون نفر بوده که این به آن معناست که از هر 10 نفر یک نفر به بردگی مدرن گرفته شده است. جمعیت کره شمالی 26 میلیون نفر است که بنا به این گزارش یک دهم جمعیت آن در وضعیت برده داری زندگی می کنند و اکثر آنها به کار اجباری برای دولت محکوم هستند.

تعریف برده داری نوین یا مدرن این است که فردی با خشونت یا نیرنگ یا تهدید یا آدم ربایی به انجام کاری سخت مجبور شود و مورد سوء استفاده جنسی یا کارگری به شدت سخت خانه داری قرار بگیرد.   

یک نفر از شهروندان کره شمالی که در مسابقات موسیقی نظامی این کشور مشارکت داشته و در سال 2008 به کره جنوبی فرار کرده است در این باره می گوید، دخترانی که در بازی های المپیک زمستانی شرکت کردند و نمایش های خوبی اجرا کردند از سوی مقامات عالی رتبه مورد تعرض جنسی قرار گرفتند.

در حالی که گزارش ها و آمار از سرکوب شدید و برده داری انسانی در کره شمالی حکایت دارد، گزارش دیگری از همین منبع نشان می دهد که کشورهای پیشرفته 270 میلیار دلار کالا از کشورهایی وارد می کنند که شهروندان و کارگران آن کشورها در وضعیت مشکوکی به سر می برند. در این گزارش آمده است که زغال سنگ، کاکائو، ماهی، چوب، پنبه و کالاهای دیگر از جمله کالاهای تولیدی ای هستند که احتمالا کارگران تولیدکننده آنها در وضعیت برده داری مدرن به سر می برند. صادرات زغال سنگ کره شمالی به شکل نگران کننده ای از چنین وضعیتی برخوردار است.

در همین رابطه، بر اساس گزارشی که موسسه ووک فری منتشر کرده است، در حدود 40.3 میلیون نفر در جهان در سال 2016 در وضعیت برده داری مدرن زندگی کرده اند. در فهرستی که این موسسه تهیه کرده کره شمالی در راس قرار دارد و بعد از آن نام کشورهای اریتره، بوروندی، جمهوری آفریقای مرکزی، افغانستان، موریتانی، سودان جنوبی، پاکستان، کامبوج و ایران قرار گرفته اند.

این گزارش همچنین اشاره می کند که 136 هزار نفر در بریتانیا در وضعیت برده داری مدرن زندگی می کنند که این رقم 10 برابر رقمی است که دولت بریتانیا برآورد کرده است. بر اساس این گزارش در سال 2016 از هر 500 نفر در بریتانیا یک نفر در وضعیت برده داری مدرن به سر برده است. این در حالی است که دولت بریتانیا اعلام کرده است که برآورد می کند تنها 13 هزار نفر در سال 2013 در وضعیت برده داری مدرن به سر برده باشند.

منبع: ایلاف / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: کره شمالی برده داری


( ۷ )

نظر شما :