مولن: ایران به مفاد برجام پایبند است

۰۵ آبان ۱۳۹۶ | ۰۰:۵۳ کد : ۱۹۷۲۷۹۵ سرخط اخبار

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت علی رغم کامل نبودن برجام، ایران به مفاد این توافق هسته ای پایبند بوده است و از کنگره خواست برجام را لغو نکند و مجدداً تهران را تحریم نکند.

به گزارش فارس، «مایکل مولن» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در بازه 2007 تا 2011 که در دوران ریاست جمهوری «جرج بوش» و «باراک اوباما» فعالیت داشته است در مصاحبه با «فرانس 24»، «سیاسی کردن» کشته شدن چهار نظامی آمریکایی در انفجار اخیر «نیجر» را مورد انتقاد قرار داد.

وی در حالیکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را به دلیل چگونگی رسیدگی به مرگ چهار نظامی آمریکایی در نیجر مقصر ندانست، به شدت اظهارات رئیس جمهور آمریکا را مبنی بر اینکه رؤسای پیشین آمریکا با خانواده سربازان کشته شده این کشور در ارتباط نبوده اند، رد کرد.

وی ابراز نگرانی کرد که بسیاری از ژنرال ها در دولت ترامپ، نقش مدیریتی ایفا می کنند و پست های کلیدی وزارت دفاع، مشاور امنیت ملی و رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید را پر کرده اند.

وی در اینباره گفت: «تکیه به ژنرال های فعلی و بازنشسته برای هدایت دولت، دولت مردمی و برای مردم نیست».

این مقام سابق آمریکایی در خصوص چشم انداز جنگ در شبه جزیره کره ابراز نگرانی کرد و گفت: «من بسیار نگرانم که کانال های دیپلماتیک که در اینجا (آمریکا) یک اولویت مطلق است، در حال بسته شدن است».

مولن گفت: تا زمانیکه شاهد اقدامات پکن (درباره کره شمالی) باشیم، نگرانی من از افزایش احتمالاتی است که می تواند در نهایت به جنگ با کره شمالی ختم شود».

وی همچنین درباره لفاظی های ترامپ علیه «کیم یونگ اون» رهبر کره شمالی ابراز نگرانی کرد و گفت: «در مقایسه با 15 یا 20 سال پیش، نگرانی بیشتری درباره کره شمالی دارم».

وی در پایان به بحث ایران اشاره کرد و از کنگره خواست تا برجام را لغو نکند و یا اینکه مجدداً تحریم هایی را علیه ایران وضع نکند و گفت که در حالیکه توافق هسته ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) کامل نیست، «ایران به مفاد این توافق پایبند است».


نظر شما :