تحریم‌ها نظام ایران را هدف قرار داده نه مردم ایران را

۰۳ آبان ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۲ کد : ۱۹۷۲۷۷۴ سرخط اخبار

وزرای خارجه هند و آمریکا در کنفراسن خبری مشترک، از تعمیق همکاری های استراتژیک و دفاعی دو کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سوشما سواراج وزیر خارجه هند در کنفرانس خبری مشترک با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در دهلی گفت مایه خوشحالی است که روابط استراتژیک و دفاعی دو کشور عمیق تر شده است.

به نوشته روزنامه تایمز آو ایندیا، خانم سواراج افزود، دولت هند روابط و همکاری های خود با آمریکا را تقویت خواهد کرد و نشست مشترک هند، آمریکا، افغانستان در ماه دسامبر برگزار می شود. وی تصریح کرد، پاکستان هم برای از بین بردن تروریست ها باید اقدام فوری انجام دهد.

تیلرسون گفت، آمریکا و هند متحدان ذاتی هستند و شانه به شانه هم در مقابله با تروریسم همکاری می کنند. وی افزود، واشنگتن از هند به عنوان قدرت منطقه حمایت کرده و به مدرنیته شدن ارتش هند کمک می کند. 

رکس تیلرسون در ادامه نشست خبری مشترک با همتای هندی خود افزود، هند در استراتژی آمریکا-افغانستان کشوری حیاتی به شمار می آید.  

تیلرسون در ادامه گفت، تحریم هایی که علیه ایران وضع شدند نظام ایران را هدف قرار داده و مردم ایران را هدف نگرفته است. وی گفت با اعمال فشار بر ایران به دنبال توقف آنچه وی اقدامات ثبات زدای ایران نامید، هستند. 

وزیر خارجه هند در این کنفرانس خبری گفت تجارت این کشور با کره شمالی در حداقل قرار دارد و وجود سفارت خانه در پیونگ یانگ این اطمینان را می دهد که کانالی میان دو کشور باز است.

وزیر خارجه آمریکا در سفر به هند، بعد از دیدار با سوشما سواراج وزیر خارجه هند، با نورندا مودی نخست وزیر این کشور نیز دیدار خواهد کرد.


نظر شما :