عربستان از محافظه‌کاری به سمت میانه‌روی می‌رود

۰۳ آبان ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۲ کد : ۱۹۷۲۷۷۳ سرخط اخبار

شاهزاده سعودی در گفت وگو با روزنامه ای انگلیسی مدعی شد که بعد از انقلاب اسلامی ایران، اسلام محافظه کار در عربستان رایج شد اما اکنون نوبت آن است که این نگرش کنار گذاشته شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سعودی در گفت وگو با روزنامه گاردین خواستار حمایت جهانی برای بازگردانی کشورش به اسلام میانه رو شد.

بن سلمان به روزنامه انگلیسی گاردین گفت، اینکه حکومتی بیش از حد در طول سه دهه گذشته محافظه کار بوده، مساله ای عادی نیست و اکنون زمان آن است که عربستان به دوران اسلام میانه رو بازگردد.

وی افزود «آنچه در سی سال گذشته اتفاق افتاد عربستان سعودی نیست. آنچه در منطقه طی سی سال گذشته اتفاق افتاد خاورمیانه نیست. بعد از انقلاب ایران در سال 1979 [1357 شمسی] مردم خواستند این مدل را در کشورهای دیگر اجرا کنند که یکی از آن ها عربستان سعودی بود. ما نمی دانستیم چطور با آن کنار بیاییم و این مشکل در همه جهان گسترده شد و الان زمان آن است که از آن خلاص شویم.»

محمد بن سلمان پیش از آن هم در نشست معرفی پروژه بزرگ اقتصادی «نئوم» اعلام کرد «ما به آن اسلام میانه رو و معتدل باز خواهیم گشت و جلوی افکار افراطی و تندرو را خواهیم گرفت تا زندگی طبیعی داشته باشیم. ما هرگز 30 سال آینده را در تعامل با افکار افراطی صرف نخواهیم کرد».


نظر شما :