حماس: اختلافات با ایران به تاریخ پیوست

۳۰ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۱ کد : ۱۹۷۲۶۹۱ سرخط اخبار

یکی از فرماندهان جنبش حماس که به تهران سفر کرده است در گفت وگو با یک رسانه عربی گفت: اختلافات میان ایران و جنبش حماس به تاریخ پیوست و روابط این جنبش با دمشق به تحولات داخلی سوریه بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، سامی ابوزهری از فرماندهان جنبش حماس در گفت وگو با المیادین ضمن اشاره به اینکه اختلافات ایران و جنبش حماس به تاریخ پیوست، گفت: روابط ما با ایران به حالت عادی خود بازگشت و ما به منظور خدمت به مساله فلسطین به دنبال تقویت روابط دوجانبه هستیم.

وی افزود: سفر هیاتی از حماس به تهران بازتاب دهنده روابط قوی جنبش با ایران و اصرار جنبش به ایجاد روابط با ایران و همچنین تقویت طرح مقاومت است.

این فرمانده جنبش حماس با اشاره به اینکه آشتی ملی فلسطین به ضرر روابط محکم جنبش با هم پیمانانش نیست، افزود: چیزی که تهران را متمایز می کند حمایت صریح آن از مقاومت فلسطین است.

ابوزهری با اشاره به اینکه پیام حماس به تمام کشورهای منطقه اتحاد در مورد قضیه فلسطین است، گفت: تقویت روابط جنبش حماس با هم پیمانانش به معنای ورود این جنبش به محورها و مسائل و مشکلات منطقه نیست و جنبش حماس با تمام اطرافی که از قضیه فلسطین حمایت می کنند از جمله ایران هم پیمان می شود.

این فرمانده حماس در رابطه با روابط جنبش با دمشق، گفت: روابط جنبش حماس با دمشق به تحولات داخلی سوریه بستگی دارد و امیدواریم اطراف سوری هر چه زودتر به توافق برسند تا روابط این کشور با حماس از سر گرفته خواهد شد.

کلید واژه ها: حماس جنبش حماس جنبش با جنبش حماس با


( ۱ )

نظر شما :