گرجستان به دنبال نزدیک‌تر شدن به ناتو

۰۹ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۲ کد : ۱۹۷۰۵۵۰ سرخط اخبار

نخست وزیر گرجستان گفت، مانور چندجانبه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در این کشور به برقراری ثبات و امنیت در کشورش کمک می کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گیورگی کویریکاشویلی، نخست وزیر گرجستان اظهار کرد: مانور چندجانبه ای که ناتو به تازگی در این کشور آغاز کرده، باعث ایجاد ثبات و امنیت بیشتر در گرجستان می شود و به انسجام آن با این ائتلاف نظامی کمک می کند.

در این مانور نظامی نیروهایی از گرجستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، آلمان، رومانی، اسلوونی، اسپانیا، ترکیه، اوکراین، انگلیس و آمریکا شرکت دارند.

نخست وزیر گرجستان در مراسم افتتاح این مانور نظامی که تا ۱۲ اوت ادامه خواهد داشت، گفت: معتقدم این مانور باعث افزایش توانمندی ها و ظرفیت های ارتش ما در راستای تعامل راهبردی با شرکای بین المللی گرجستان می شود و صلح، ثبات و امنیت بیشتر را برای کشورمان به ارمغان می آورد.

کویریکاشویلی اضافه کرد: این مانور نظامی فرصتی منحصر به فرد برای نیروهای گرجستان است تا از تجارب سایر کشورها بهره مند شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که کشورش از پشتیبانی آمریکا و ناتو که از فرآیندهای پیشبرد دموکراسی و تحقق ثبات بیشتر در این کشور حمایت می کنند، بهره مند است.

کویریکاشویلی اضافه کرد، نیروهای نظامی آموزش دیده در گرجستان می توانند نقش پررنگ تری در تأمین امنیت کشورشان ایفا کنند.

در همین حال، وزیر امور خارجه گرجستان نیز در این مراسم ضمن تأکید بر اهمیت برگزاری مانور ناتو در کشورش تصریح کرد که چنین اقداماتی به تحقق انسجام بیشتر میان گرجستان و ناتو کمک می کند.

به گزارش ایسنا، گرجستان در حال حاضر عضو ناتو نیست اما از مدت ها پیش به دنبال پیوستن به این ائتلاف نظامی بوده است.

کلید واژه ها: گرجستان ناتو


نظر شما :