چه نقشه راهی را ناتو و گرجستان تدوین کرده اند؟

۲۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۹ کد : ۱۹۵۹۷۷۶ سرخط اخبار

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد، همکاری ها میان این ائتلاف و گرجستان حتی بدون وجود نقشه راهی برای پیوستن این کشور به ناتو در حال تحکیم و توسعه است.

به گزارش انتخاب، گرجستان در سال ۲۰۰۸ درخواست خود را برای عضویت در ناتو مطرح کرد و پس از آن این ائتلاف نظامی فعالیت های تفلیس را رصد کرده است. انتظار می رود موضوع عضویت گرجستان در نشست آتی سران ناتو در ورشو به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد.

در همین حال، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در پاسخ به پرسشی درباره عضویت گرجستان در این ائتلاف نظامی گفت: من فکر می کنم توجه به این مسأله بسیار مهم است که حتی بدون در نظر گرفتن برنامه های مربوط به عضویت گرجستان در ناتو، اقدامات بسیاری وجود دارد که می توانیم انجام دهیم.

وی ادامه داد: فعالیت و همکاری متقابل ناتو و گرجستان امری است که برای هر دو طرف مفید است و این دقیقا همان چیزی است که ما انجام می دهیم و معتقدیم که از اهمیت بسیاری برخوردار است.

پیش از این وزیر امور خارجه گرجستان اظهار کرد: ما انتظار داریم در نشست آتی ناتو، در ورشو پیام های کاملا مشخصی از پیشرفت فرایند عضویت کشورمان در این ائتلاف دریافت کنیم.

منبع: ایسنا
 
 

کلید واژه ها: گرجستان ناتو


نظر شما :