حمایت عربستان از اقدامات کویت علیه ایران

۳۱ تیر ۱۳۹۶ | ۰۴:۳۲ کد : ۱۹۷۰۲۹۰ سرخط اخبار

یک رسانه عربی اعلام کرد که عربستان از تصمیمات جدید کویت علیه ایران حمایت کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، یکی از مسئولان وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که کشور عربستان از تصمیمات جدید دولت کویت علیه هیات دیپلماسی ایران در کویت به طور کامل حمایت می کند.

به گزارش ایسنا، دولت کویت مدعی شد که باند تروریستی العبدلی با ایران ارتباط دارد و 14 نفر از این باند پس از صدور حکمشان از سوی دادگاه رسیدگی از طریق دریا به ایران فرار کرده اند.

در این راستا دولت کویت سفیر جمهوری اسلامی ایران را احضار و به وی ابلاغ کرد که تعداد دیپلمات های ایرانی باید کاهش و رایزنی فرهنگی ایران در کویت تعطیل و هیچ فعالیتی میان کمیته های مشترک دو کشور نمی ماند.

شیخ محمد العبدالله، وزیر دولت در امور کابینه و وزیر اطلاع رسانی کویت مدعی شد که این اقدامات کویت در راستای حفظ حقوق کویت اتخاذ شد.

در عین حال که برخی منابع روز پنجشنبه مدعی شدند، دولت کویت از سفیر ایران خواسته است که ظرف 45 روز سرزمین آنان را ترک کند، اما یک منبع عالی رتبه از وزارت خارجه کویت این خبر را تکذیب کرد و اعلام کرد که ما به اتخاذ اقدامات دیپلماتیک دیگر اکتفا می کنیم.

بر اساس این گزارش، یک مسوول وزارتی کویتی اعلام کرد که پس از صدور حکم دادگاه رسیدگی در رابطه با باند العبدلی و متهم شدن ایران در ارتباط داشتن با این باند وزارت خارجه کویت اقدامات لازم را اتخاد کرد و به سفیر ایران ابلاغ شد که تعداد دیپلمات های ایرانی باید کاهش، دفاتر فنی وابسته به سفارت تعطیل و کمیته های مشترک از این پس هیچ فعالیتی با هم انجام نمی دهند.

این مسوول کویتی در ادامه از به وجود آمدن اختلافات در روابط میان دو کشور ابراز تاسف کرد.

 

کلید واژه ها: کویت


نظر شما :