روسیه تهران را رها نمی‌کند

اشک‌های نتانیاهو در مسکو

۲۲ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۲ کد : ۱۹۶۷۸۰۲ اخبار اصلی خاورمیانه
باورنکردنی است که پیروزی اسد بر شورشیان میانه‌رو، محیط تاکتیکی منطقه را تا این حد تغییر داده است.
اشک‌های نتانیاهو در مسکو

نویسنده: پاول کایزر

دیپلماسی ایرانی: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به مسکو رفت، جایی که او «مخالفت شدید خود را با ادامه حضور نیروهای ایرانی و گروه های نیابتی آنها در سوریه» بیان کرد. چرا که اگر چیزی باشد که اسرائیل نتواند در مورد سوریه تحمل کند، آن ادامه حضور نیروهای خارجی در این کشور است. آنها چنین چیزی را شرارتی غیرقابل تحمل درنظر می گیرند.

مخالفتی که اینجا و آنجا بیان شده است، اما به گزارش بی بی سی، نتانیاهو و رئیس جمهور روسیه چیزهای زیادی برای بحث کردن دارند. برای مثال: دخالت روسیه در جنگ سوریه، موضع بشار اسد را تثبیت کرده و دولت او مطمئن است که تغییری به این زودی ها اتفاق نخواهد افتاد. این مساله همچنین محیط تاکتیکی که در آن نیروهای هوایی اسرائیل عمل می کردند را محدود کرده است. گشت های نیروی هوایی روسیه و رادارهای پیچیده آنها، دفاع هوایی بالقوه آزاد اسرائیل را در منطقه و در حریم هوایی سوریه محدود کرده است.

باورنکردنی است که پیروزی اسد بر شورشیان میانه رو، محیط تاکتیکی منطقه را تا این حد تغییر داده باشد. نیروهای هوایی اسرائیل «ابتکار عمل» را از دست داده اند و نیروی هوایی روسیه آزادی عمل دفاع هوایی اسرائیل را در انجام عملیات در سوریه محدود کرده است.

لطفا این جملات را دوباره بخوانید. بیشتر از یک بار. اگر خون از چشم شما نریزد شما از خونسردی بسیار زیادی برخوردار هستید. رسانه های غربی می خواهند باور کنند که پوتین تهران را کنار خواهد زد آن هم کشوری که در جنگ با داعش و شکست دادن گروه های متعصب مورد حمایت واشنگتن، روسیه را حمایت کرده است. بنابراین آن چه رسانه های غربی تصور می کنند توهم محض است.

روسیه بارها اعلام کرده که حزب الله نقشی مهم و حیاتی در شکست دادن داعش و دیگر گروه های تروریستی داشته است. اما اسرائیل همچنان به دنبال پیدا کردن راه هایی خلاقانه و عجیب و روش هایی بیهوده است تا اراده خود را در مورد سوریه تحمیل کند: «اسرائیل پشتیبانی لجستکی و کمک های پزشکی را برای نیروهای مخالف اسد، از جمله سازمان تروریستی النصره، برای مبارزه با رئیس جمهور سوریه، فراهم کرده است. جنگنده های اسرائیلی بارها و بارها مواضع ارتش سوریه را به بهانه جلوگیری از انتقال سلاح های پیشرفته به حزب الله مورد هدف قرار داده اند.»

امیدواریم که نتانیاهو دستمال کاغذی های زیادی را برای پاک کردن اشک هایش با خود به مسکو آورده باشد.

منبع: راشا اینسایدر/ مترجم: روزبه آرش 

کلید واژه ها: روسیه اسرائیل بنیامین نتانیاهو ولادیمیر پوتین ایران


( ۳ )

نظر شما :