گولنیست‌ها هرجا باشند تاوان اقداماتشان را خواهند داد

۱۳ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۳ کد : ۱۹۶۶۶۷۹ سرخط اخبار

وزیر امورخارجه ترکیه اعلام کرد، آنکارا به مبارزه با سازمان گولن در داخل و خارج از کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در یک کنفرانس خبری مشترک با الادیو لوییزاگا، همتای پاراگوئه ایی خود گفت: سازمان گولن به رهبری فتح الله گولن، مبلغ اسلامی مستقر در آمریکا در هر جایی که فعالیت داشته باشد، بهای اقداماتش را خواهد پرداخت.

وی افزود: پس از کودتای نافرجام اخیر در ترکیه، پاراگوئه همبستگی کامل خود با آنکارا را نشان داد. من در جریان نشستی در نیویورک، درباره ساختار سازمان گولن در پاراگوئه به لوییزاگا اطلاع دادم در نتیجه ایشان وضعیت را با دقت تحت نظر گرفت. در حال حاضر ما لیست خود را به روز رسانی کرده ایم و همکاری هایمان علیه سازمان گولن ادامه خواهد یافت.

آنکارا فتح الله گولن را به رهبری کودتای اخیر این کشور متهم می کند. به گفته ترکیه سازمان گولن از طریق نفوذ در نهادهای دولتی به ویژه ارتش، پلیس و قوه قضائیه کمپینی را برای سرنگونی دولت به راه انداخته است.

چاووش اوغلو گفت: ترکیه و پاراگوئه در جریان این دیدار توافق همکاری و دوستی و توافق حمل و نقل هوایی امضا کردند.

وی گفت: ما همچنین درباره پرواز خطوط هواپیمایی ترکیه به پاراگوئه نیز صحبت کردیم و قرار است پروازهای خطوط هوایی ترکیه به آمریکای لاتین افزایش یابد.

چاووش اوغلو سفرش به آمریکای جنوبی را از روز دوشنبه آغاز کرد. وی پس از 20 سال برای نخستین بار به آرژانتین سفر کرد و برای نخستین بار در سطح وزارت امور خارجه وارد پاراگوئه شد.

کلید واژه ها: گولن پاراگوئه سازمان گولن


نظر شما :