ترزا می هم موضع ترامپ را در قبال ناتو در پیش گرفت

۰۲ آذر ۱۳۹۵ | ۲۰:۵۶ کد : ۱۹۶۴۸۶۵ سرخط اخبار

دولت انگلیس اعلام کرد، نخست وزیر این کشور قصد دارد به دبیرکل ناتو گوشزد کند که سایر اعضای این ائتلاف نظامی به اندازه کافی بودجه صرف منابع دفاعی نمی کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری بی بی سی، بر اساس اعلام یک سخنگوی دولت انگلیس ترزا می، نخست وزیر این کشور قصد دارد در نشستی که فردا (چهارشنبه) با ینس استولتنبرگ، دبیر کل ائتلاف نظامی ناتو در محل دفترش در شهر لندن خواهد داشت مشخص کند که انگلیس تا چه میزان هزینه صرف تقویت این ائتلاف در مقایسه با هزینه های دیگر کشورهای عضو کرده است.

سال گذشته میلادی، انگلیس و آمریکا تنها کشورهایی در ناتو بودند که توانستند تعهد برقرار شده برای اعضای این ائتلاف در خصوص هزینه دفاعی را برآورده ساخته و به همراه هم سه چهارم بودجه دفاعی این ائتلاف را تامین کرده اند.

یک سخنگوی دولت انگلیس اظهار کرد: ما  همچنان در صدد عملی کردن تعهد همه اعضای ناتو برای هزینه کرد دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود در حوزه دفاع هستیم.

وی ادامه داد: ما پیشرو  در این راه بوده و همچنان شرکای اروپایی خود را برای سرمایه گذاری در حوزه دفاع تشویق خواهیم کرد.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در زمان تبلیغات انتخاباتی از اعضای ناتو به دلیل کوتاهی در عمل به وظیفه شان به منظور صرف دو درصد از تولید ناخالص داخلی برای بودجه دفاعی انتقاد کرده و گفته بود، در زمان ریاست جمهوری او آمریکا ممکن است از کمک به اعضای ناتو خودداری کند مگر آنکه آنها هزینه ها را بپردازند.

ینس استولتنبرگ از ترامپ به خاطر گفتن این که آمریکا ممکن است در زمان حمله به دیگر کشورهای ناتو کمک نکند انتقاد کرد.

ژنرال لرد ریچاردز، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش انگلیس گفت، معتقد است که ترامپ می خواهد ناتو را قدرتمندتر کند.

او به رادیو بی.بی.سی گفت: این به نفع همه اعضای ناتو است چرا که ترامپ می خواهد شاهد قدرتمندتر شدن ناتو باشد.

کلید واژه ها: ناتو ترامپ اعضای ناتو


نظر شما :