دوترته: ترامپ می‌تواند دوست ما باشد

۲۶ آبان ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۲ کد : ۱۹۶۴۷۴۲ سرخط اخبار

رییس جمهوری فیلیپین گفته که می تواند با رییس جمهوری منتخب آمریکا همکاری کند و به قضاوت وی درباره نحوه رفتار با کارگران مهاجر غیرقانونی فیلیپینی در آمریکا اعتماد دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رودریگو دوترته، رییس جمهوری فیلیپین موضعی خصمانه در قبال آمریکا داشته اما از زمان انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهوری منتخب آمریکا موضع خود را تغییر داده است.

وی به این مساله اذعان داشت که ترامپ تمایل دارد تا با مهاجران غیرقانونی برخورد کند. به نظر می رسد تعداد زیادی از اتباع فیلیپینی به صورت غیرقانونی در آمریکا هستند.

رییس جمهوری فیلیپین گفت: من به این مساله اعتماد دارم که ترامپ با مهاجران غیرقانونی رفتاری منصفانه خواهد داشت. من نمی توانم در این باره صحبتی کنم چون چه ترامپ رییس جمهور باشد یا شخص دیگری، هیچ فرقی نمی کند چراکه مساله غیرقانونی، غیرقانونی است.

دوترته در پاسخ به این سوال که آیا با ترامپ همکار می کند یا خیر، گفت: ترامپ می تواند دوست ما باشد چون تاکنون درباره حقوق بشر در فیلیپین صحبتی به میان نیاورده است. من هرگز با کسی درگیری نداشتم. می توانم با هرکسی دوست باشم به ویژه با یک رییس جمهور. ترامپ درباره حقوق بشر دخالت نمی کند.

این درحالیست که پیشتر دوترته، اوباما را "حرامزاده" لقب داده بود چون رییس جمهوری آمریکا به وضعیت حقوق بشر در فیلیپین انتقاد کرده و کشتن بدون محاکمه قاچاقچیان مواد مخدر در این کشور را محکوم کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین نیز امروز (چهارشنبه) گفت که سیاست مهاجرت ترامپ کمی بر اتباع فیلیپینی در آمریکا اثر می گذارد اما از دادن آماری درباره تعداد اتباع این کشور در آمریکا اجتناب کرد.

وی گفت: مکانیسمی برای اشتغال و فرصت های کاری فیلیپینی در کشور در نظر گرفته شده است. دولت اتباع فیلیپینی را ترغیب می کند تا پیش از آغاز به کار ترامپ به کشور بازگردند.

کلید واژه ها: ترامپ فیلیپین فیلیپینی جمهوری فیلیپین


نظر شما :