دیدار العبادی با مسئولان اقلیم کردستان

۱۷ آبان ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۱ کد : ۱۹۶۴۴۶۸ سرخط اخبار

نخست وزیر عراق در سفرش به اربیل با مسئولان اقلیم کردستان عراق درباره روند عملیات موصل و مرحله پس از آزادسازی این شهر گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، فواد حسین، رئیس دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: سفر حیدر العبادی (نخست وزیر عراق) در چارچوب ارزیابی نبردهای جاری در اطراف شهر موصل و بررسی دستاوردها و پیروزی های نیروهای مشترک عراق و پیشمرگ ها در این منطقه انجام شد.

وی افزود: العبادی در اربیل مساله موصل به ویژه مرحله پس از بازپس گیری شهر از داعش را با مسئولان اقلیم بررسی کرد.

العبادی در این سفر با مسئولان اقلیم کردستان عراق و در راس آنها مسعود بارزانی، رئیس این اقلیم دیدار کرد. در این دیدار نیچروان بارزانی، نخست وزیر و مسرور بارزانی، مشاور شورای امنیت اقلیم کردستان نیز حضور داشتند.

این دیدار پس از بازدید کودتاه العبادی از شهر "برطله" واقع در شرق موصل بود که چند روز قبل توسط نیروهای عراقی آزاد شد.

نخست وزیر عراق در جریان بازدیدش از برطله گفت: در این سفر حامل پیامی برای ساکنان موصل هستم کسانی که در واقع توسط داعش گروگان گرفته شده اند.

وی افزود: روند پیشروی در بازپس گیری موصل از حدود سه هفته قبل تاکنون ادامه دارد واین روند در داخل موصل سریعتر از آنچه انتظار می رفت بوده است.

اما طبیعتا با توجه به شیوه داعش در استفاده از خودروهای بمب گذاری شده و تک تیراندازها و کاشت مین در اطراف جاده ها این روند با این سرعت ادامه نخواهد یافت.

کلید واژه ها: اقلیم کردستان


نظر شما :