کاهش حمایت زنان از ترامپ

۰۸ آبان ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۳ کد : ۱۹۶۴۲۲۵ سرخط اخبار

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که دونالد ترامپ حمایت هواداران زن خود را از دست داده و هیلاری کلینتون با شش درصد اختلاف پیشتاز است.

به گزارش ایسنا، نظرسنجی خبرگزاری رویترز- ایپوس بین 21 تا 27 اکتبر انجام شد و نشان می دهد که 42 درصد از کسانی که رای داده اند یا قرار است در روز انتخابات هشتم نوامبر رای بدهند، از هیلاری کلینتون دموکرات حمایت می کنند و در مقابل، 36 درصد حامی ترامپ جمهوری خواه هستند. پیشتازی کلینتون در هفته گذشته چهار درصد بود.

این نظرسنجی پیش از اعلام تحقیقات اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) در روز جمعه انجام شده است. این تحقیقات بخشی از روند بررسی اقدام کلینتون در استفاده از سرور ایمیل شخصی است و طی آن ایمیل های بیشتری مورد بررسی قرار می گیرد. این تحقیقات ضربه ای به کمپین ریاست جمهوری کلینتون در آستانه انتخابات 18 آبان است.

با این حال حمایت های مردمی از هیلاری در میان زنان رای دهنده از چهار درصد به 10 درصد افزایش یافته است. کلینتون در دو ماه گذشته توانسته اختلاف آرای خود را در میان زنان افزایش دهد. با این حال این مزیت در نظرسنجی ها دیگر بین یک تا یازده درصد متغیر است.

در همین حال حمایت زنان سفیدپوست از ترامپ دو درصد بیشتر از کلینتون است. زنان آمریکایی به سمت حزب دموکرات تمایل دارند اما نظرسنجی ماه اکتبر خبرگزاری رویترز/ایپسوس نشان داد که اکثریت زنان دیدگاهی منفی نسبت به این وزیر خارجه سابق آمریکا دارند و معتقدند که او صادق و راستگو نیست.

کلینتون همچنین در یک نظرسنجی جداگانه رویترز/ ایپسوس که شامل کاندیداهای احزاب دیگر بود، شش درصد از ترامپ جلوتر بود. هر دوی این نظرسنجی ها در تمام 50 ایالت آمریکا و با مشارکت 1627 آمریکایی بزرگسال که رای دهنده احتمالی محسوب می شوند، انجام شده است.

کلید واژه ها: ترامپ


نظر شما :