حمله به سفارت روسیه در کی یف

۲۸ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۱ کد : ۱۹۶۳۲۱۷ سرخط اخبار
گروهی از اوکراینی ها در اقدامی که به نظر می رسد در اعتراض به طرح روسیه برای رای گیری از شهروندان شبه جزیره کریمه در انتخابات آتی دوما بوده است، سفارت روسیه در کی یف را با استفاده از تجهیزات آتش بازی هدف قرار دادند.
 
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، این حادثه حوالی ساعت یک بامداد به وقت محلی روی داد.
 
عاملان این حمله که راشاتودی از آنها با عنوان «ملی گرایان تندروی اوکراینی» یاد کرده است، ساختمان سفارت را با بمب دودزا و تجهیزات آتش بازی هدف قرار دادند ؛ گرچه خسارت چندانی به این ساختمان وارد نشده است.
 
ولادیمیر گرویسمن نخست وزیر اوکراین روز شنبه در واکنش به این حادثه آن را «کوچک» ولی «غیرقابل قبول» توصیف کرد. این اظهارات انتقاد برخی رسانه های روس را به دنبال داشت.
در عین حال سفارت روسیه اعلام کرد که یادداشت اعتراض خود در ارتباط با این حادثه را تسلیم وزارت خارجه اوکراین کرده است.
 
در شرایطی که کی یف رای گیری انتخابات آتی پارلمان روسیه (دوما) را در خاک اوکراین ممنوع اعلام کرده، روسیه گفته است که حوزه های رای گیری را در مراکز و نمایندگی های سیاسی چهارگانه خود برپا می کند. دولت اوکراین همچنین معترض به برگزاری این انتخابات در شبه جزیره کریمه است.
 
پس از سقوط حکومت ویکتور یانوکوویچ در اوکراین در سال 2014 و آغاز درگیری شبه نظامیان با نیروهای دولت جدید، شبه جزیره کریمه در شرق اوکراین براساس نتایج یک همه پرسی به روسیه پیوست. موضوع کریمه در ماه های اخیر پاشنه آشیل روابط مسکو با کی یف و غرب بوده است.

کلید واژه ها: اوکراین کریمه


نظر شما :