عذرخواهی کلینتون از حامیان ترامپ

۲۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۷:۵۴ کد : ۱۹۶۳۰۴۱ سرخط اخبار

هیلاری کلینتون، کاندیدای ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا، به این سبب که نیمی از حامیان رقیب جمهوری خواهش را "یک مشت آدم مایه تاسف " خوانده بود، عذرخواهی کرد اما گفت، هم چنان به "مبارزه با تعصب و نژادپرستی" ادامه می دهد.

به گزارش ایسنا، هیلاری کلینتون جمعه شب در یک برنامه جمع آوری کمک های مالی گفته بود حامیان دونالد ترامپ "نژادپرست، بیگانه ستیز، حامی تبعیض جنسی و اسلام هراس" هستند.

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی همچنین گفته بود بقیه حامیان ترامپ کسانی هستند که از شرایط اقتصادی و عملکرد دولت به تنگ آمده و از روی ناچاری خواستار تغییر هستند.

دونالد ترامپ، در واکنش به این اظهارات در توییترش نوشت که این حرف رقیب دموکراتش، برای میلیون ها حامی ترامپ که "مردمی تحسین برانگیز و سخت کوش" هستند، "بسیار توهین آمیز" است.

نظرسنجی های جدید حاکی از آن هستند که آرای دونالد ترامپ به هیلاری کلینتون نزدیک شده است.

نظرسنجی های اخیر حاکی از رقابت شانه به شانه دو نامزد در ایالت های تعیین کننده "اوهایو" و "فلوریدا" بود.

ماه گذشته میلادی ترامپ که از آغاز تبلیغات انتخاباتی خود اظهارات جنجالی فراوانی داشته در یکی از سخنرانی هایش گفت "حامیان حق نگهداری اسلحه در آمریکا می توانند جلوی هیلاری کلینتون را بگیرند." بسیاری از این حرف این برداشت را کردند که  ترامپ خواهان سوءقصد به کلینتون شده است.

خود کلینتون نیز گفت "ترامپ هوادارانش را به خشونت خوانده است" اما ترامپ گفت از حرف هایش سوءتعبیر شده و منظورش شرکت در انتخابات بوده است.

حرف های هیلاری کلینتون درباره طرف داران رقیبش دونالد ترامپ یادآور بعضی اظهارنظرهای دیگر است که در دوره های قبلی انتخابات برای نامزدها گران تمام شد.از جمله حرف میت رامنی، کاندیدای ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه در انتخابات چهار سال پیش که در یک نشست خصوصی گفته بود ۴۷ درصد از مردم آمریکا برای امرار معاش به دولت وابسته اند و تلویحا این که آنها فقط با این ملاحظه رای می دهند که چه کسی بیشتر به آنها کوپن و یارانه بدهد.

آن زمان باراک اوباما در واکنش به این حرف گفت: ما رئیس جمهوری لازم داریم که برای همه آمریکایی ها تلاش کند؛ نه کسی که حدود نیمی از کشور را کنار بگذارد.

به گزارش بی.بی.سی، دونالد ترامپ بعد از حرف های اخیر هیلاری کلینتون، این توییت اوباما از چهار سال پیش را بازتوییت کرد.

اکنون رای دهندگان مردد که بدشان نمی آمد به ترامپ رای بدهند، با این حرف کلینتون دیگر مطمئن شده اند به نامزد دموکرات ها رای نمی دهند؛ آن هم در روزهایی که رقابت این دو شانه به شانه شده است.

کلید واژه ها: ترامپ هیلاری کلینتون دونالد ترامپ شانه


نظر شما :