گزارش خبرگزاری فرانسه از «بیانیه نادر» سردار سلیمانی

۰۱ تیر ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۸ کد : ۱۹۶۰۳۳۲ سرخط اخبار

یک رسانه غربی در گزارشی درباره هشدار سردار سلیمانی درباره هرگونه تعدی به روحانی برجسته و رهبر دینی شیعیان بحرین، آن را «بیانیه نادر ژنرال برجسته ایرانی» خواند.

به گزارش فارس، هشدار فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مقامات آل خلیفه درباره تعدی به آیت الله شیخ عیسی قاسم، سبب شده خبرگزاری فرانسه در گزارشی به این موضوع بپردازد. 

مقامات آل خلیفه در ادامه سرکوب ها در بحرین، روز دوشنبه در اقدامی گستاخانه، تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را لغو کرد.

به دنبال این عمل گستاخانه آل خلیفه، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هشدار داد که در صورت هرگونه تعدی به شیخ عیسی قاسم با مقاومت مسلحانه بی سابقه ای روبرو می شود که اسقاط رژیم بحرین گوشه ای از تبعات آن خواهد بود.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی با عنوان «ژنرال ایرانی درباره اقدام علیه روحانی شیعه به بحرین هشدار می دهد» به بیانیه سردار سلیمانی واکنش نشان داد.

  در گزاش این رسانه غربی آمده است: «این یک بیانیه علنی نادر از سوی (سردار قاسم) سلیمانی بود. در حالی که ایران حضور و مداخله نظامی خود در عراق و سوریه را تقویت کرده است، او نقش برجسته ای کسب کرده اما به ندرت درباره موضوعات سیاسی حرف می زند».

در ادامه گزارش می خوانیم: «یک ژنرال ارشد ایرانی به بحرین هشدار داد که لغو تابعیت رهبر معنوی شیعیان این کشور  سبب شورش مسلحانه در این پادشاهی با اکثریت شیعیان خواهد شد».

خبرگزاری فرانسه در این گزارش تصریح کرد: «ایران برای مدت طولانی حامی حقوق اکثریت شیعیان بحرین در برابر خاندان سنی استبدادی و خودکامه حاکم بوده است اما اتهامات منامه درباره نقش داشتن خود در تحریک و تهییج خشونت در بحرین را رد کرده است».

این رسانه غربی همچنین تاکید کرده که بحرین از سال 2011 و به دنبال درخواست برای ایجاد پادشاهی مشروطه و نخست وزیر منتخب و انتخابی توسط مردم، با «آشوب و شورش» مواجه بوده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «اعتراضات شیعیان بحرین، با اعتراضات در مناطق شیعه کشور همسایه یعنی عربستان سعودی هم همراه شد. مقامات سعودی در ماه ژانویه، شیخ نمر النمر روحانی شیعه را که فردی برجسته در این اعتراضات بود، اعدام کردند».

کلید واژه ها: بحرین شیعیان


نظر شما :