کنایه‌های کلینتون و ترامپ به یکدیگر

۲۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۳:۱۲ کد : ۱۹۵۹۷۶۸ سرخط اخبار

دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون دو نامزد پیروز سه شنبه شب، در دو سخنرانی جداگانه از یکدیگر انتقاد کردند.
ساعتی بعد از پایان انتخابات در نیوجرسی، دونالد ترامپ در محل ستاد انتخاباتی اش در نیویورک در یک سخنرانی از کلینتون انتقاد کرد.
به گزارش صدای آمریکا، ترامپ گفت: "هیلاری کلینتون، وزارت امور خارجه را به یک بنگاه مالی خصوصی تبدیل کرد. روس ها، سعودی ها، و چینی ها همگی به بیل و هیلاری کلینتون پول دادند و درمقابل آن، با آنها رفتاری برتر از دیگران شد."
وی افزود: "تاسف آور است که دولت های خارجی با پول های پر از جیب در کشور ما بیش از شهروندان بزرگمان، نفوذ دارند. من نیاز  نداشتم به این مسئله بپردازم. اما احساس می کنم لازم است آنچه را که برای مردم این کشور بسیار ارزشمند است به آنها بازگردانم."
ترامپ همچنین گفت کمپین او با "آغوش باز" طرفداران برنی سندرز را پذیرا خواهد بود.
هشتگ "من با او هستم" در حمایت از هیلاری کلینتون خیلی زود فراگیر شد.
با کسب حمایت ۲۷۵۵ نماینده حزبی انتخاباتی، هیلاری کلینتون حد نصاب ۲۳۸۳ نفر را کسب کرده و احتمالا نامزد قطعی حزب دموکرات در انتخابات آبان ماه خواهد بود. این اولین بار است که یک زن به چنین مرحله ای می رسد. برنی سندرز حمایت ۱۸۵۲ نماینده حزبی را دارد.
بخش اصلی سخنان خانم کلینتون انتقاد او از دونالد ترامپ بود. کلینتون در کنایه ای مستقیم به ترامپ گفت ما به عنوان دموکرات معتقدیم که پل بهتر از دیوار است. او اشاره به جمله ترامپ دارد که پیشتر گفته بود برای جلوگیری از ورود مهاجران، می خواهد بین آمریکا و مکزیک دیوار بکشد.
کلینتون با انتقاد از ترامپ گفت او در قامت ریاست جمهوری آمریکا نیست. می گوید می خواهد آمریکا را دوباره بزرگ کند اما بعد نمک روی زخم ها می پاشد. او به یک قاضی آمریکایی می گوید چون خاندان او مکزیکی هستند، پس عادل نیست.
وی گفت: با حرف های اختلاف برانگیز ترامپ ما بزرگ نمی شویم. ما با احترام به ارزش های انسانی که آمریکا را ساخته اند بزرگ می شویم.
کلینتون افزود: ما قوی تر خواهیم بود اگر به متحدان مان در جهان همکاری کنیم و به آنها احترام کنیم. اشاره او به انتقادات ترامپ از متحدان آمریکاست. ترامپ پیشتر گفته بود آمریکا نباید به متحدانش کمک کند اگر آنها هزینه های آمریکا را تامین نمی کنند.
انتخابات روز سه شنبه درحالی برگزار شد که پیشتر برخی رسانه ها گزارش دادند باراک اوباما نسبت به عدم اتحاد حزب دموکرات ابراز نگرانی کرده است. او روز یکشنبه با سندرز تلفنی صحبت کرد اما کسی از محتوای این مکالمه خبردار نشد.
در آخرین ساعات سه شنبه، آسوشیتدپرس به نقل از مقام های کاخ سفید اعلام کرد، اوباما با هر دو نامزد دموکرات تماس گرفته است. آسوشیتدپرس با اشاره به موضوع این تماس ها اعلام کرد اوباما در گفتگو با هیلاری کلینتون به او تبریک می گوید که توانسته به حد نصاب لازم برای نامزدی حزب برسد.
همچنین رئیس جمهوری آمریکا که خود از حزب دموکرات است، به سندرز هم برای جلب آرای بسیاری تبریک گفته و قرار است دیداری با سناتور ایالت ورمونت در روز پنجشنبه داشته باشد.
حزب جمهوریخواه هنوز نتوانسته بر سر نامزدی دونالد ترامپ متحد شود و همین مساله دموکرات ها را نگران کرده که نتوانند در فرصت باقیمانده بر سر یک نامزد نهایی در حزب خود به توافق برسند. پیشتر برنی سندرز اعلام کرده بود تا مجمع ملی حزب دموکرات در تیرماه از رقابت کنار نمی کشد.

کلید واژه ها: ترامپ هیلاری کلینتون سندرز حزب دموکرات


نظر شما :