حال شیخ زکزاکی خوب است

۱۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰ کد : ۱۹۵۹۵۶۵ سرخط اخبار

 معاون مجاهد نستوه شیخ زکزاکی با اشاره به این که زنده ماندن شیخ زکزاکی یک معجزه بود، گفت: طبق آخرین اطلاعاتی که از وضعیت شیخ داریم او در سلامت کامل به سر می برد و تنها مشکلی که وجود دارد در رابطه با چشم اوست که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام شیخ اسماعیل شعیب اظهار کرد: شیخ زکزاکی قبل از روحانیت، دانشجو بود و دراین زمان نیز به تبلیغ دین و اسلام می پرداخت و فعالیت او دعوت مردم به اسلام حقیقی بود.

وی با اشاره به اینکه کشور نیجریه ۲۰۰ سال قبل حکومت اسلامی داشت بنابراین زمینه کشور ما اسلامی بود، بیان کرد: از ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت کشور نیجیریه ۷۰ درصد مسلمان هستند. استعمارگران در نیجریه حکومت اسلامی را از بین بردند و تمام کتاب های اسلامی را به دریا انداخته و نمایندگان شیخ ها را کشتند.

شیخ اسماعیل شعیب با اشاره به این که شیخ زکزاکی ۳۲ سال پیش برای اولین بار دستگیر و به زندان انداخته شد، اضافه کرد: شیخ زکزاکی می گفت که همان حکومت اسلامی قبل از استعمار را می خواهیم، استعمارگران متوجه شیخ شده و دستگیری های او شروع شد، در همان زمان نیز انقلاب اسلامی ایران پیروز شد و شیخ زکزاکی به ایران آمد.

معاون شیخ زکزاکی با اشاره به این که امام خمینی(ره) شیخ زکزاکی را به ترویج قرآن و اسلام دعوت کرده بود، ادامه داد: شیخ قبل از این که به ایران بیاید گفته بود که از هر مذهبی که امام خمینی(ره) پیروی کند، او نیز از همان مذهب پیروی می کند، پس از برگشت از این سفر، روش امام (ره) را به مردم بیان کردند. در همین زمان بود که عده ای گفتند ما شیعه نمی شویم و عده ای هم گفتند هر جا شیخ باشد ما هم هستیم و حرکت اسلامی آغاز شد.

وی بیان کرد: هر ساله در اول سال هجری مراسم جشنی در نیجریه برگزار می شد که در یک سال شیخ از نحوه شهادت امام حسین(ع) سخن گفت و مردم را به تحقیق در این رابطه تشویق کرد و آرام آرام مراسم عاشورا و اربعین به خوبی برگزار می شد به طوری که میلیون ها نفر در اربعین حسینی حضور داشتند.

شیخ اسماعیل شعیب تصریح کرد: بعد از این مراسم بود که برنامه ریزی برای ترور شیخ زکزاکی آغاز شد و بعد از دو سال ارتش نیجریه حمله و در برابر این جریان ایستاد و ۳۴ نفر به شهادت رسیدند و این حرکت ارتش نیجریه تنها بهانه بود که بعد از آن ارتش به حسینیه حمله و آن را در محاصره قرار داد.

وی با اشاره به این که حرکت اسلامی به راحتی به اینجا نرسیده است، اضافه کرد: شیخ زکزاکی در دوران های مختلف دولت به زندان رفته بود و هر بار با استقبال زیاد مردم روبه رو می شد که این نشان می داد حرکت اسلامی به خوبی در جریان است.

شیخ اسماعیل شعیب با اشاره به اینکه زنده ماندن شیخ زکزاکی یک معجزه بود، اظهار کرد: طبق آخرین اطلاعاتی که از وضعیت شیخ داریم او در سلامت کامل به سر می برد و تنها مشکلی که وجود دارد در رابطه با چشم اوست که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود.

معاون شیخ زکزاکی تأکید کرد: ما باید کاری کنیم که این حادثه تکرار نشود، چراکه در صورت تکرار نمی توان تعداد شهدا را تخمین زد.

کلید واژه ها: شیخ زکزاکی زکزاکی نیجریه اسماعیل شعیب


نظر شما :