جبیر: طرح صلح عربی همچنان به قوت خود باقی است

۱۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۱ کد : ۱۹۵۹۴۸۳ سرخط اخبار

وزیر خارجه عربستان در واکنش به اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تمایل نتانیاهو به طرح صلح عربی، به تل آویو اطمینان خاطر داد که طرح صلح عربی همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش فارس، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان در اولین واکنش رسمی به اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره طرح صلح عربی گفت : طرح صلح عربی [درباره پرونده فلسطین] همچنان به قوت خود باقی است و اسرائیل از این موضوع آگاهی دارد.

نتانیاهو پیشتر به اصلاح طرح صلح عربی با فلسطین که کشورهای عربی 14 سال پیش آن را ارائه کردند، تمایل نشان داده و گفته بود: طرح صلح عربی شامل عناصر مثبتی است که می تواند به احیای مذاکرات با فلسطینی ها کمک کند.

پایگاه خبری «شمس»، گزارش داد در همین راستا وزیر خارجه عربستان درباره ناراحتی کشورهای عربی از تعلل اسرائیل در پاسخ به طرح های پیشنهادی صلح گفت: حالا برای قضاوت درباره میزان جدیت تل آویو در پذیرش طرح صلح عربی زود است.

نتانیاهو گفته بود تمایل داریم با کشورهای عربی در خصوص تجدیدنظر درباره این طرح [طرح صلح عربی] گفتگو کنیم.

طرح صلح عربی برای اولین بار در سال 2002 ارائه شد، بر اساس این طرح در صورت عقب نشینی اسرائیل از کرانه باختری، 22 کشور عربی با این رژیم روابط رسمی برقرار می کنند.

اسرائیل تا کنون به این دلیل که این طرح خواستار پذیرفتن حق بازگشت میلیون ها فلسطینی به اراضی اشغالی و در نهایت پایان یافتن اشغالگری می شود، با آن مخالفت کرده است.

کلید واژه ها: صلح عربی طرح صلح طرح صلح عربی


نظر شما :