فرمان آماده‌باش به ارتش کره جنوبی

۳۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۱ کد : ۱۹۵۸۱۷۹ سرخط اخبار

رئیس جمهوری کره جنوبی با اعلام اینکه کشورش نگران احتمال آزمایش پنجم هسته ای کره شمالی است، گفت که به نیروهای نظامی این کشور در رابطه با اینگونه فعالیت ها فرمان آماده باش داده است.

به گزارش ایرنا، «پارک گئون هی» روز شنبه در سخنانی اعلام کرد، نشانه ها و علائمی در دست است که تحرکات مشکوک در کره شمالی را به چنین آزمایشی مرتبط می سازد.

به گزارش ایرنا، کره شمالی آخرین و چهارمین آزمایش هسته ای خود را روز ششم ژانویه (دی ماه سال گذشته) انجام داد و یک ماه پس از آن نیز یک راکت دوربرد ماهواره بر پرتاب کرد و با تحریم های شورای امنیت مواجه شد.

رئیس جمهور کره جنوبی امروز در نشستی با حضور مقام های ارشد این کشور در نهاد ریاست جمهوری گفت: ما نمی دانیم که دقیقا کره شمالی چه منظوری دارد اما اطلاعاتی بدست آورده ایم که بی ارتباط برای آمادگی جهت انجام آزمایش هسته ای این کشور نیست.

در چنین وضعیتی خبرگزاری یونهاپ از کره گزارش کرد که کره شمالی به تلافی تحریم ها و رزمایش آمریکا می خواهد دست به اقدامی بزند و قبلا هم گفته بود دشمنی این دو کشور را با خود پاسخ خواهد داد.

رئیس جمهور کره جنوبی گفت که به ارتش این کشور دستور آماده باش قاطع داده شده است تا هر گونه تحولی را در ارتباط با این آزمایش زیر نظر داشته باشند.

وی تاکید کرد که اگر کره شمالی دست به اقدامی تحریک آمیز بزند مسلما با تحریم ها و انزوای بیشتر جامعه بین المللی روبرو خواهد شد.

همزمان روزنامه «ساوت چاینا» از هنگ کنگ گزارش کرد که کارشناسان چینی بر این باورند در صورت شکل گیری یک بحران و درگیری در منطقه، چین از کره شمالی حمایت نخواهد کرد.

بسیاری بر این باورند که کره شمالی تا پیش از برگزاری نخستین کنگره بزرگ حزب حاکم کارگر در 36 سال گذشته که برای ماه آینده میلادی برنامه ریزی شده است، می کوشد قدرت خود را نشان دهد.

از سوی دیگر وزارت دفاع کره امروز در بیانیه ای اعلام کرد که ممکن است کره شمالی با تجهیزات جدید هسته ای خود درصدد آزمایش یک کلاهک هسته ای به صورت زیرزمینی باشد.

این بیانیه خاطرنشان می کند که شاید هم کره شمالی آزمایش کلاهک هسته ای را بدون مواد هسته ای در داخل آن انجام دهد.

کره می گوید که دستور چنین آزمایشی از سال گذشته میلادی توسط «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به دانشمندان این کشور داده شده است.


نظر شما :