تنش میان ایران و عربستان به سود اسرائیل تمام می‌شود

۱۸ دی ۱۳۹۴ | ۰۳:۱۱ کد : ۱۹۵۵۳۸۴ سرخط اخبار

دبیرکل اتحادیه عرب در نشست خبری برای بررسی بحران های کشورهای عربی اعلام کرد تنش های منطقه ای از جمله تنش ایجاد شده میان ایران و عربستان به سود تل آویو تمام می شود.

به گزارش فارس، «نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب در نشستی خبری آخرین تحولات پرونده های کشورهای عربی را بررسی کرد.

العربی ضمن تأکید بر اینکه نشست صلح سوریه در پایان ماه جاری میلادی در ژنو برگزار می شود گفت موفقیت این نشست به موضع دولت سوریه ربط خواهد داشت.

وی همچنین در این نشست پرونده بحران لیبی، فلسطین و یمن را مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد که در چند روز آینده قرار است نشستی درباره بحران یمن در ژنو برگزار شود و ابراز امیدواری کرد که این نشست موفقیت آمیز باشد.

دبیرکل اتحادیه عرب در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حوادث اخیر سفارت عربستان در تهران، مدعی شد ایران همواره در امور داخلی کشورهای عربی دخالت کرده و اصول قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته و این مسأله از سوی ما محکوم می شود.

العربی افزود: اینکه در نشست فوق العاده اتحادیه عرب چه اتفاقی می افتد و چه تصمیمی گرفته می شود که به شورای امنیت در این زمینه مراجعه شود یا خیر به نمایندگان کشورها مربوط است اما ما از این نشست استقبال می کنیم و باید موضع یکپارچه ای از سوی کشورهای عربی درباره ایران گرفته شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره اینکه چه کسی از تنش ایجاد شده میان ایران و عربستان سود می برد گفت: بدون شک اسرائیل تنها رژیمی است که از بحران خاورمیانه سود می برد تنش های منطقه به سود تل آویو تمام می شود.

وی افزود: رئیس جمهور فعلی ایران «حسن روحانی» زمانی که روی کار آمد گفته بود می خواهد سیاست متفاوتی در منطقه در پیش بگیرد و در همین راستا من در دیدار با «جواد ظریف» وزیر خارجه این کشور [که از دوستان قدیمی من است] به او گفتم باید ایران دست از دخالت در امور کشورهای عربی بردارد.

از سوی دیگر دبیر کل اتحادیه عرب از تعدیل منشور این اتحادیه در آینده نزدیک خبر داد.

کلید واژه ها: اتحادیه عرب


نظر شما :