معاون رئیس پارلمان عراق در یادداشتی اختصاصی نوشت:

آزادی رمادی و تلاش‌های مغرضانه

۲۱ دی ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۷ کد : ۱۹۵۵۱۵۱ خاورمیانه انتخاب سردبیر
همام حمودی نوشت: ما در پارلمان عراق، کمیته پارلمانی "داوطلب مردمی" را موظف کردیم قانونی را پیشنهاد کند که به موجب آن هر کس به وجهه نیروهای امنیتی در ارتش و پلیس و نیروهای عشایر به ویژه افراد شجاعمان در "نیروهای داوطلب مردمی" توهین یا اسائه‌ ادبی کند، مجازات شود.
آزادی رمادی و تلاش‌های مغرضانه

دکتر همام حمودی*

دیپلماسی ایرانی: سرانجام رمادی آزاد شد. شهری که با ایستادگی مردم آن و با رشادت و مقاومت و شهامت نیروهای ملی ارتش عراق از دست تروریست های داعش پس گرفته شد. آزادی رمادی آغاز عملیات بازپس گیری همه شهرهای عراق از دست تروریست های داعش و ایادی آنها است. این افتخاری بزرگ و باارزش برای دولت و ملت و ارتش عراق است که توانستند با اتکای به قدرت و توانایی های خود خاک کشور را از تروریست های داعش پس بگیرند.

در حالی که می خواهیم با این پیروزی بزرگ امیدوار شویم و آن را انگیزه تازه ای برای پیروزی ها و پیشروی های آینده بدانیم، عده ای اظهاراتی مغرضانه بیان می کنند و در همین راستا، برخی رسانه های مغرض را اجیر می کنند و به شایعه پراکنی و تشویش افکار عمومی می پردازند تا این پیروزی ها را کوچک جلوه دهند که بسی جای تاسف است. هدف آنها کوچک شمردن توانایی های نیروهای ملی است تا به این ترتیب اهداف دیگری را دنبال کنند. در کمال شگفتی شاهدیم در حالی که مردم از پیروزی های جدید نیروهای ملی عراق به شعف آمده اند عده ای تلاش می کنند این پیروزی را کوچک جلوه دهند و امید و انگیزه را از مردم و نیروهای مردمی بگیرند.  

متاسفانه شاهدیم به محض این که پیشرفت یا پیروزی ای توسط "نیروهای داوطلب مردمی" اعم از جریان های وابسته به "مجلس اعلای اسلامی عراق" یا "نیروهای سپاه بدر" یا گروه های اسلامی دیگر به دست می آید، ناگهان ماشین های رسانه ای به کار می افتند و حملات شدیدی را علیه آنها به راه می اندازند و تلاش می کنند با ایجاد وحشت میان اهالی مناطق درگیر با تروریست ها مانع از تکمیل پیروزی ها شوند و از بازگشت اهالی آن شهرها به خانه و کاشانه شان ممانعت به عمل آورند. در کمال شگفتی شاهدیم رسانه های مغرض در ایجاد فضای مسموم برای پیروزی هایی که دل خانواده های شهدا را شاد کرده است، تلاش می کنند. خانواده هایی که خون فرزندانشان سرزمین وطن را از لوث داعش پاک کرد.

آن چه تاسف ما را دو چندان می کند این است که شاهدیم بعضی از سیاستمداران و طرف های سیاسی که موافق این پیروزی ها نیستند و آن را مغایر با مصالح و منافع خود می دانند در این فضاسازی مشارکت می کنند و ضمن پخش شایعات و دروغ هایی غیر قابل توجیه تلاش در تشدید ایجاد فضای مسموم نزد افکار عمومی دارند. تمام تلاش آنها این است که وجهه "نیروهای داوطلب مردمی" در محافل بین المللی خدشه دار شود تا جامعه جهانی تحریک شود علیه آنها که در راه وطن از جان و مال و خانواده خود گذشته اند، دست به کاری بزنند.

برای همین ما در پارلمان عراق، کمیته پارلمانی "داوطلب مردمی" را موظف کردیم قانونی را پیشنهاد کند که به موجب آن هر کس به وجهه نیروهای امنیتی در ارتش و پلیس و نیروهای عشایر به ویژه افراد شجاعمان در "نیروهای داوطلب مردمی" توهین یا اسائه ادبی کند، مجازات شود. امید است که با این کار زحمت نیروهای فداکار و ایثارگر بر باد نرود و حق آنها در دفاع از ملت و خاک میهن ضایع نشود.

*یادداشت اختصاصی معاون رئیس پارلمان عراق

انتشار اولیه: چهارشنبه 9 دی 1394 / انتشار مجدد: دوشنبه 21 دی 1394

کلید واژه ها: رمادی عراق


نظر شما :