علم‌الهدی: حادثه فرودگاه جده، سیاسی است

۲۱ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۲ کد : ۱۹۴۶۲۹۰ سرخط اخبار


امام جمعه مشهد با اشاره به سخنان دکتر روحانی پس از اعلام بیانیه تیم مذاکره کننده تصریح کرد: آنچه که دیروز اتفاق افتاد این بود که رئیس جمهور در همان نکاتی که مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات بیان کرده بودند تاکید کرد که این نشان از این دارد که موضع رئیس جمهور همان موضع رهبری است.
به گزارش ایسنا منطقه خراسان، آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه مشهد با اشاره به سخنان دیروز دکتر روحانی عنوان کرد: رئیس جمهور در همایش گرامیداشت روز ملی فناوری هسته ای تاکید کرد که هنگامی که توافق را امضا می کنیم باید همان روز همه تحریم ها لغو شود.
وی ادامه داد: در مسئله یمن نیز موضع رئیس جمهور همان موضع مقام معظم رهبری بود این در حالی است که دکتر روحانی این سخنان را پیش از بیانات دیروز مقام معظم رهبری ابراز کرد. ما افتخار می کنیم که خط سیاسی رئیس جمهوردر خط رهبری قرار دارد.
علم الهدی تاکید کرد: هنگامی که انتقاداتی به دولت وارد می شود این انتقادات در مقام دشمنی و جناحگرایی نیست بلکه در مسیر ولایت مداری ماست.
امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات لوزان خاطر نشان کرد: پس از انجام مذاکرات در جامعه ما اضطرابی به وجود آمد و عده ای از این مسئله خوشحال و عده ای نیز نگران بودند.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: این انتقادها و خوشحالی ها فضای جامعه را به هم می زد اما فصل الخطاب مقام معظم رهبری باعث آرام گرفتن جامعه و تشویش دشمنان شد.
علم الهدی با بیان اینکه پس از اتمام مذاکرات برخی می خواستند توپ را در زمین مقام معظم رهبری بیاندازند گفت: ایشان در سخنان دیروز خود تاکید کردند که من در جریان جزئیات مذاکرات نبوده و تنها خواسته ها و خطوط قرمز را مشخص کرده ام. این سخن برای این بود که اگر در جریان مذاکرات حرکتی غیرسازگار با عظمت انقلاب ما صورت گرفت کسی آن را به حساب رهبری نگذارد.
وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود تصریح کردند که به تیم مذاکره اعتماد دارد اما دغدغه هم داشته و دلواپس نیز هستند. دغدغه مقام معظم رهبری نه از تیم مذاکره کننده بلکه از طرف مقابل یعنی شیطان بزرگ است.
علم الهدی با اشاره به بیانیه ای طرف مقابل که دو ساعت پس از مذاکرات منتشر کرد یادآور شد: تمام این بیانیه دروغ و کذب بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خواسته های رهبری از تیم مذاکره کننده تاکید کرد که دولت باید دنباله رو این خواسته ها باشد.
علم الهدی گفت: یکی از خواسته های رهبری که بر آن تاکید داشتند این بود که فناوری هسته ای در کشور به عنوان یک ضرورت مطرح است و استقلال اقتصادی و معیشتی ما نیز به این مسئله مرتبط خواهد بود.
امام جمعه مشهد تاکید کرد: نباید هیچ حرکتی جلوی توسعه فناوری هسته ای را بگیرد.
وی با اشاره به حوزه امنیتی و دفاعی کشور از آن به عنوان یکی دیگر از خواسته های مهم مقام معظم رهبری یاد کرد و افزود: در این قراردادها نباید حوزه امنیتی و دفاعی کشور به روی بیگانگان باز شود و در آینده جاسوس ها به اسم بازرسی در حریم نظامی مردم دخالت کنند.
علم الهدی خاطر نشان کرد: حوزه دفاع مشت گره کرده مردم است که باید بسته بماند و نباید دشمن از آن با خبر شود.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه یکی دیگر از منویات مقام معظم رهبری این بود که همه تحریم ها باید در همان روز اول توافق لغو شود گفت: همزمان مقام معظم رهبری، رئیس جمهور نیز بر این مسئله تاکید کرد.
علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله یمن عنوان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص حمله دولت سعودی به یمن تعبیر توحش را به عربستان نسبت داد. این یعنی که عربستان دولتی وحشی است.
امام جمعه مشهد اضافه کرد: در جریان فرودگاه جده نیز برخوردی شخصی با یک فرد ایرانی نبود بلکه این مسئله نیز صد در صد سیاسی است. همیشه برای زوار ایرانی در جریان سفر به عربستان مشکلاتی پیش می آید اما اینکه یک مامور سعودی در مقام اجرای ماموریت خود در فرودگاه بخواهد دست به اقدامی ناهنجار بزند نشان از این دارد که این مسئله یک جریان سیاسی است و این مامور حتما برای این کار دستور داشته است.
وی تاکید کرد: باید توجه داشت که عربستان کشوری نیست که نیروی انتظامی ولنگاری داشته باشد.
امام جمعه مشهد خطاب به دولتمردان کشور در عرصه سیاست خارجی تاکید کرد: دولتمردان ما بدانند که اگر می خواهند رابطه ای با عربستان برقرار کنند، باید بدانند که با یک وحشی برخورد می کنند.
وی اضافه کرد: این واقعیت باید در برنامه ریزی سفرهای عمره نیز لحاظ شود.
 

کلید واژه ها: مقام معظم رهبری


نظر شما :