کمک 500 میلیون دلاری عربستان به دولت یمن

۲۴ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰ کد : ۱۹۴۵۳۴۸ سرخط اخبار

منابع یمن فاش کردند که منصور هادی با دریافت اولین کمک مالی از عربستان به مبلغ 500 میلیون دلار، برای هرگونه مقابله نظامی احتمالی آماده می شود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه یمنی الاولی، عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن در حال حاضر تلاش می کند وضعیت امنیتی استان عدن را بهبود بخشیده و کمیته های مردمی را مسئول دفاع از استان کرده است.

هادی پس از ورود به عدن و جذب سرلشکر محمود الصبیحی، وزیر دفاع این کشور که از محبوبیت بالایی در میان نظامیان یمنی برخوردار است، تلاش می کند یگان های نظامی هوادار خود را تقویت کند.

این روزنامه یمنی نوشت: دو طرفی که در یمن بر سر حکومت با یکدیگر نزاع دارند (هادی و حوثی ها) در حال حاضر و با توجه به احتمال آغاز درگیری در سایه اختلافات سیاسی، برای تقویت توان نظامی خود با یکدیگر رقابت دارند.

روزنامه الشارع نیز در همین راستا نوشت: هادی برای تقویت و گسترش توان نظامی و بهبود زیرساخت های تشکیلاتی خود با کمک کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تلاش می کند. همچنین هادی به تنش با عبدالحافظ السقاف، فرمانده نیروهای ویژه امنیتی عدن که هادی سه هفته پیش دستور عزل وی را صادر کرده بود، به تاخیر انداخت.

گفته میشود استان عدن با جذب 1650 نظامی جدید، ثبات نام 3000 جوان درکمیته های مردمی و بازگشت 20 هزار نظامی جنوب که ارتش را در سال های گذشته رها کرده بودند، برای جنگ احتمالی با حوثی ها آماده می شود.

صدها فرد مسلح از قبایل یمنی نیز روز گذشته وارد عدن شدند تا به جمع مدافعان این استان بپیوندند.


نظر شما :