استفاده ابزاری از تروریسم در یمن، تکرار خطاهای گذشته است

۱۹ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۶ کد : ۱۹۴۵۱۴۳ سرخط اخبار

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه با توجه به اخبار موجود مبنی بر انتقال مشکوک نیروهای داعش به مناطقی از جنوب یمن ، این اقدام را در تعارض با امنیت این کشور و منطقه دانست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حسین امیرعبداللهیان هشدار داد: سناریوی استفاده ابزاری از تروریسم در یمن ، تکرار خطاهای راهبردی گذشته در منطقه است.

وی گفت: صنعا پایتخت رسمی و تاریخی یمن است و کسانی که از عدن در مسیر تجزیه و برافروختن جنگ داخلی حمایت می کنند مسئول عواقب این اقدام هستند.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور مستعفی یمن بهتر بود در صنعا می ماند و با برگه استعفا ، این کشور را وارد بحران نمی کرد.

معاون وزیر امور خارجه همچنین گفت: تهران از گفت وگوی ملی همه طرف ها در یمن حمایت می کند؛ زیرا این کشور متعلق به همه یمنی هاست. امنیت قابل قبولی در یمن وجود دارد و مردم این کشور با حفظ وحدت ملی اجازه مداخله به بیگانگان نخواهند داد.

وی افزود: تهران از وحدت ملی، حاکمیت ، استقلال و گفت وگوی فراگیر ملی در یمن استقبال می کند و حفظ وحدت و مبارزه با تروریسم را ضرورت اساسی در این کشور می داند.

وی اظهار کرد: ایران رایزنی های خود را با کشورهای منطقه در مسیر مقابله با تروریسم و افراط گرایی و تحقق امنیت جمعی منطقه با جدیت پیگیری می کند.

امیر عبداللهیان که با خبرگزاری صدا و سیما (واحد مرکزی خبر) گفت وگو می کرد در پایان گفت: ایران امنیت یمن را امنیت خود و همه کشورهای منطقه می داند و با ضروری دانستن مشورت ها و همکاری های منطقه ای با حضور همه کشورهای منطقه، اقدامات سازنده اش را در این چارچوب ادامه خواهد داد.


نظر شما :