هشدار حکیم بر سر ارسال سرباز خارجی به عراق

۰۶ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۱ کد : ۱۹۴۳۵۸۴ سرخط اخبار

پایگاه اطلاع رسانی مجلس اعلای اسلامی عراق گفت:

سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، نسبت به اظهارات و اشاراتی از جانب برخی مقامات درباره ارسال نیروهای خارجی به منطقه برای جنگ با داعش هشدار دادند و تأکید کردند حمایت از عراق در این جنگ باید بر اساس نیازهای عراق باشد نه برنامه های کشورهای حامی و افزودند که آزادسازی خاک عراق مأموریت مردم عراق است و از پس آن برخواهند آمد و پیروزی های پی در پی آنان در جبهه های جنگ شاهدی روشن بر این مدعاست.
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق که در مراسم سالروز رحلت آیت الله عظمی سیدمحسن حکیم (ره)، مرجع عالی قدر تشیع، در بغداد و با حضور مقامات کشوری و لشکری و اقشار گوناگون ملت عراق برگزار شد، تأکید کردند که باید از دولت در مسلح ساختن نیروهای رزمنده در جنگ با داعش حمایت کرد و در عین حال بر اصل انحصار سلاح به دست دولت عراق و یافتن پوشش قانونی برای حمل سلاح همه نیروها تأکید کرد.
ایشان خواستار رویارویی یکپارچه با تهدیدها شدند و تأکید کردند که اتحاد نیاز اصلی امروز عراق است و این نیاز جز از راه برنامه و نقشه راهی روشن عملی نمی شود.
سیدعمار حکیم در سخنان خود از اتحادیه اروپا و فرانسه و کشورهای غربی خواستند که با وضع قوانینی مانع اهانت به مقدسات مسلمین شوند و از راه احساسات آنان را جریحه دار نکنند و افزودند که خطاب سخن نه با ملحدان و بی دینان که با حکومت هایی است که به بهانه آزادی بیان به آنان فرصت داده و از آنان حمایت می کنند.
ایشان آزادی اهانت به مقدسات مسلمانان تحت عنوان آزادی بیان و ممنوعیت هرگونه بحث درباره یهودیت تحت عنوان سامی ستیری را مصداق روشن سیاست یک بام و دو هوا دانستند و تأکید کردند که اگر آزادی بیان مطرح است باید برای همگان باشد.
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، سالروز رحلت آیت الله عظمی سیدمحسن حکیم را فرصت برای یادبود مراجعی دانستند که در راه عقیده و اسلام و مقدسات به شهادت رسیدند و یادبود شهیدان عراق که امروز در دفاع از میهن و مقدسات خود جان می بازند.
ایشان مهم ترین ویژگی های شخصیتی آیت الله عظمی سیدمحسن حکیم را اعتماد به نفس و اهتمام جدی به صداقت و امانت و دقت در منابع اطلاعات و تقسیم زمان برای عبادت و فعالیت علمی و پاسخ به مسائل شرعی و حفظ تماس با مردم و نیز صبر بر بلا و عدم شکایت دانستند.
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق اظهار داشتند که آیت الله عظمی حکیم با دقت نظر علمی و ایجاز بیانی خود و شجاعت در بیان آراء مرجعیت را به نهادی توانمند برای تأمین نیازهای زندگی تبدیل کردند و در این مسیر دست به ابتکارات مهمی زدند که در نتیجه آن تعداد طلاب حوزه علمیه نجف اشرف از ۷۰۰ تن به ۷هزار تن رسید زیرا ایشان به شدت از طلاب حمایت می کردند.
ایشان تأسیس نهادهای مدنی و دانشگاه ها و انتشار مجلات فرهنگی و برپایی مراسم مذهبی را از دیگر ابتکارات آن مرجع بزرگوار دانستند و تأکید کردند که ایشان در انتخاب یاران و اطرافیان خود دقت بسیار نشان می دادند.
سیدعمار حکیم اظهار داشتند که آیت الله عظمی حکیم شاهد پنج انقلاب سیاسی در عراق بودند و با مواضع ملی خود در برابر این حوادث به یک نماد اسلامی تبدیل شدند که از جمله باید به مواضع ایشان در دفاع از ملت کرد و مشروع شمردن فعالیت احزاب اسلامی و نیز مواضع فرافرقه ای شان از جمله در پرداخت زکات به مردم مظلوم فلسطین و حمایت از مجاهدان فلسطینی اشاره کرد.

کلید واژه ها: مجلس اعلای اسلامی عراق


نظر شما :