ایران شریک مهم روسیه است

۲۲ آذر ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۹ کد : ۱۹۴۱۸۴۸ سرخط اخبار
رِییس سازمان اجتماعی شورای سیاست خارجی و دفاعی روسیه (از سازمان های نزدیک به کرملین) اعلام کرد: ایران شریک مهم است و دو کشور در عرصه های مختلف با یکدیگر مشارکت دارند.
 
به گزارش ایرنا، فئودور لوکیانوف که به تازگی از تهران بازگشته است، درمقاله ای که روز جمعه در روزنامه رسمی 'راسیسکایا گازتا ' ارگان دولت روسیه منتشر شد خاطرنشان کرد: روابط روسیه و ایران در شرایط جدید بین المللی نزدیک شده است.
 
وی با بیان این که تهران شریک طبیعی ماست اظهار داشت: فرصت های همکاری دو کشور زیاد است و سران و مقامات دو کشور مصمم به استفاده بهینه از فرصت موجود برای توسعه روابط دوجانبه هستند.
 
لوکیانوف معتقد است:ایران مانند روسیه برای استقلال و منافع خود ارزش زیادی قایل است. وی گفت:قاطعیت در دفاع از منافع خود، بهترین وسیله برای متقاعد کردن ایران به جدی بودن نیات روسیه است. اصل کار این است که این نیات منطقی و قابل فهم باشد.
 
کارشناس روس به تحریم های روسیه اشاره کرد و گفت: ایران تجربیات غنی در مقابله با تحریم های خارجی به دست آورده که باید از آن استفاده کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: ایران درمبارزه با افراط گرایی و خشونت طلبی مصمم است و برگزاری همایش بزرگ بین المللی تحت عنوان جهان علیه خشونت و افراطی گری درتهران که در روزهای اخیر برگزار شد گام مهمی دراین مسیر بود.
 
وی یادآوری کرد:حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران مبتکر برپایی این کنفرانس شده است و مجمع عمومی سازمان ملل متحد از این ایده استقبال کرد.
 
رِییس شورای سیاست خارجی و دفاعی روسیه خاطرنشان کرد: جامعه جهانی از تلاش های ایران در این عرصه استقبال کرده است.

نظر شما :