شورش در فرگوسن

۰۸ آذر ۱۳۹۳ | ۱۶:۵۸ کد : ۱۹۴۱۳۷۶ عکس نوشته
شورش در فرگوسن

طی هفته اخیر در ایالات متحده آمریکا تظاهرات متعددی در شهرهای مختلف در اعتراض به تبعیض نژادی در این کشور برگزار شد. این اعتراض ها در پی انتشار رای هیات منصفه دادگاه شهر سنت لوئیس روی داد که یک افسر پلیس سفید پوست را که متهم به کشتن یک جوان سیاه پوست غیرمسلح بود، بی گناه شناخت.

علت وقوع این خشونتها، حکم منتشر شده درباره مرگ مایکل براون است. نوجوان سیاه پوست هجده ساله ای که ماه اوت گذشته با شلیک یک پلیس سفید پوست کشته شد. شصت شاهد گفتند صدای شلیکها را شنیده اند و در نهایت پس از برگزاری جلسه های متعددی در دادگاه که ۲۵ ساعت بطول انجامید، هیات منصفه اعلام کرد که دارن ویلسون، افسر پلیس، مورد پیگرد قانونی قرار نخواهد گرفت.

دقایقی پس از شروع اعتراضات، باراک اوباما، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا از همه خواست که آرامششان را حفظ کنند. او نیز این موضوع را تایید کرد که هنوز تنش های نژادی در این کشور به پایان نرسیده است.

او گفت: «واقعیت این است که در بسیاری از مکانها در این کشور، بی اعتمادی عمیقی میان پلیس و مردم رنگین پوست وجود دارد. این موضوع تا حدی به میراث تبعیضی که در این کشور وجود دارد مرتبط است.»

تصاویری از این ناآرامی ها به نقل از بوستن گلوب در زیر می آید:

کلید واژه ها: فرگوسن امريكا باراک اوباما


نظر شما :