نصرالله:باجنگنده نمی‌توان جلوی تکفیری‌ها را گرفت

۰۶ آبان ۱۳۹۳ | ۱۵:۴۶ کد : ۱۹۴۰۱۵۲ سرخط اخبار
«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه « خطر تکفیری امروز مانند حوادث 61 هجری سال وقوع عاشورای حسینی است»، خاطرنشان کرد: تشویش چهره اسلام که امروز توسط تکفیری ها صورت می گیرد در تاریخ اسلام سابقه نداشته است و با جنگنده های ائتلاف بین المللی نمی توان جلوی آن را گرفت.
 
به گزارش ایرنا، دبیرکل حزب الله لبنان که دوشنبه شب و به مناسبت سومین شب ماه محرم در مجمع سید الشهداء در منطقه الرویس ضاحیه جنوبی بیروت سخنرانی می کرد، اظهار داشت: تکفیری ها حتی توانایی بحث و گفت وگو در باره اسلام را ندارند و آیات و احادیث را درک نمی کنند.
 
وی اظهار داشت که رفتار تکفیری ها مانند بریدن سر که مستقیم از تلویزیون ها پخش می شود و متاسفانه شعار الله اکبر هم سر می دهند و خود را به اسلام منتسب می کنند، باعث دور شدن غیرمسلمانان از دین مبین اسلام شده است.
 
دبیرکل حزب الله در این سخنرانی که از طریق ویدئو کنفرانس صورت گرفت و شبکه المنار آن را مستقیم پخش کرد، افزود: تکفیری ها، مسلمانان را یک گروه وحشی و تشنه خون معرفی کرده اند.
 
سید حسن نصرالله با اشاره به سلطه تکفیری ها بر بخش هایی از کشورها مانند سوریه و عراق بر ضرورت شناخت ماهیت خطر و تهدید این گروه برای اسلام و مسلمانان و افشای آن تاکید کرد.
 
دبیرکل حزب الله به برخی اندیشه های تکفیری ها که از واقعیت دین مبین اسلام فاصله زیاد دارد، اشاره کرد و اظهار داشت: اندیشه تکفیری بر تکفیر همه مسلمانان متکی است و خون ، اموال و آبروی همه را با کوچکترین دلیل و علت مباح می داند.
 
وی با بیان اینکه برای گسترش اندیشه تکفیری در سراسر جهان صدها میلیارد دلار هزینه کرده اند، خاطرنشان کرد:آنچه جریان دارد تهدید دین اسلام ، امت اسلامی و جامعه اسلامی است و ما باید دلایل رشد و گسترش این جریان و نیروهای تکفیری در جهان اسلام را بشناسیم و با آن مقابله کنیم.
 
سید حسن نصرالله با بیان اینکه اندیشه تکفیری موجب فهم اشتباه از اسلام شده است، تصریح کرد: سرکردگان تکفیری ها هیچ گاه بدنبال نبرد با صهیونیست ها در فلسطین نیستند.
 
دبیرکل حزب الله با بیان اینکه منشاء اندیشه تکفیری ، وهابیت است، اظهارداشت: از 200 سال قبل یک جریان فکری جدید در منطقه عربی رشد و نمو کرد و برخی دولت ها برای تقویت و گسترش آن در سراسر جهان هزینه های سنگینی کرده و برای آن مدارس و دانشگاه ها دایر کردند.
 
وی گفت: این دولت ها برای تبلیغ و ترویج اندیشه تکفیری، مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی ، انتشارات و وسایل ارتباطی ورسانه ها و روزنامه ها و ماهواره ها ایجاد کردند.
 
سید حسن نصرالله با بیان اینکه آنها مردم و مسلمانان را تنها بخاطر طایفه و مذهب تکفیر می کنند، تصریح کرد که متاسفانه تکفیری ها عملیات انتحاری را شهادت طلبانه می خوانند و معتقدند که راهی برای رسیدن به بهشت است.
 
دبیرکل حزب الله با بیان اینکه « برای مقابله با اندیشه تکفیری، گزینه اول ما فرهنگی ، فکری و علمی است»، گفت: مسئولیت جوانان و اصحاب فرهنگ و فرهیختگان و اسلام شناسان این است که با این اندیشه مقابله کنند و صدای ما از صدای تکفیری ها بالاتر باشد.
 
سیدحسن نصرالله از خانواده ها و ملت ها و تک تک مسلمانان خواست با رفتار و عملکرد خود اسلام واقعی را به جهانیان معرفی کنند و این یک مسئولیت همگانی است، افزود: باید بگوییم که اسلام این اندیشه تکفیری نیست، اسلام واقعی و سالم به دیگران خیانت و تجاوز نمی کند، نمی کشد و دزدی نمی کند و دین گفت وگو و محبت است.
 
وی با بیان اینکه باید همه را در مقابل اندیشه تکفیری بیمه و تقویت کنیم، خاطرنشان کرد که عربستان سعودی اولین کشوری است که مسئولیت دارد تا اقدامات تکفیری ها را متوقف کند و جلوی اسلام ساختگی آن را بگیرد.
 
دبیرکل حزب الله تاکید کرد که باید ریشه های اندیشه تکفیری را که از آموزه های شیخ محمد بن عبدالوهاب سرچشمه گرفته است، شناخت و با آن مقابله علمی و فرهنگی کرد و تنها مبارزه نظامی و امنیتی جوابگو نیست.
 
سید حسن نصرالله با تاکید به اینکه با هواپیماهای به اصطلاح ائتلاف بین المللی نمی توان جلوی گسترش اندیشه تکفیری را گرفت ، تعطیل کردن مدارسی که پیروان تکفر داعشی از آن فارغ التحصیل می شوند، صروری خواند.
 
وی اظهارداشت: دین حقیقی اسلام در باره چگونه کشتن بحث نمی کند بلکه بدنبال چگونه نجات دادن انسان ها در دنیا و آخرت است.
 
دبیرکل حزب الله بر نقش و مسئولیت مهم علمای مسلمان سنی و شیعه برای دفاع از اسلام حقیقی در مقابل اندیشه تکفیری و معرفی اسلام سلیم و ناب به جهانیان تاکید کرد و جلوگیری از انتشار جریان تکفیری را ضروری دانست.

کلید واژه ها: اندیشه تکفیری


نظر شما :