پایان رسمی عملیات نظامی انگلیس در افغانستان

۰۴ آبان ۱۳۹۳ | ۱۶:۴۸ کد : ۱۹۴۰۰۵۳ سرخط اخبار

وزیر دفاع انگلیس روز یکشنبه با صدور بیانیه ای رسما اعلام کرد عملیات نظامی این کشور در افغانستان پایان یافته و نیروهای انگلیسی به زودی افغانستان را ترک می کنند.

به گزارش فارس، «مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس روز یکشنبه با صدور بیانیه ای رسما اعلام کرد عملیات نظامی این کشور در افغانستان پایان یافته و نیروهای انگلیسی به زودی افغانستان را ترک می کنند.

ساعتی قبل رسانه های انگلیسی هم از پایان عملیات نیروهای این کشور در افغانستان خبر داده و اعلام کردند که کمپ «بستیون» واقع در استان هلمند که از سال 2006 بزرگترین پایگاه نظامی نیروهای انگلیسی در افغانستان بود، به نیروهای امنیتی افغان تحویل داده می شود.

آقای فالون در بیانیه خود مدعی شده است که انگلستان با حضور خود در افغانستان «بهترین فرصت برای آینده ای با ثبات» را برای این کشور فراهم کرده و حالا نیروهای انگلیسی «غرورمندانه» افغانستان را ترک می کنند.

علاوه بر این، امروز عملیات نظامی تفنگداران آمریکایی در افغانستان نیز پایان یافته است. بر اساس موافقتنامه پیمان امنیتی که میان آمریکا و دولت جدید افغانستان به امضا رسید، آخرین نیروهای آمریکایی نیز باید تا پایان سال 2016 افغانستان را ترک کنند.

کلید واژه ها: نیروهای انگلیسی


نظر شما :