هشدار یمن به عربستان درباره شیخ شیعیان

۲۶ مهر ۱۳۹۳ | ۱۹:۴۵ کد : ۱۹۳۹۷۲۶ سرخط اخبار


جنبش انصارالله یمن به عربستان سعودی در مورد هرگونه دست اندازی به مرزهای یمن و اعدام شیخ نمر النمر روحانی شیعی عربستانی هشدار داده است.
به گزارش تسنیم ابراهیم بدر الدین الحوثی برادر عبد الملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن در واکنش به حکم اعدام علیه شیخ نمر النمر نسبت به اجرای حکم اعدام از سوی عربستان سعودی هشدار داد.
وی در صفحه شخصی خود بر روی توییتر نوشت: ما به عربستان هشدار قاطعانه می دهیم که از هرگونه حماقت در مورد دست اندازی به یمنی ها در مرزهای این کشور و آسیب رساندن به شیخ النمر خودداری کند.
دادگاه کیفری ریاض روز چهارشنبه حکم اعدام تعزیری آیت الله النمر را صادر کرد. دادستان کل عربستان در 25 ماه مارس گذشته خواستار اجرای حکم حد محاربه در حق آیت الله شیخ نمر النمر به اتهاماتی همچون شعله ور کردن فتنه مذهبی، دیدار با افراد تحت پیگرد، تشویق به قتل شهروندان و نیروهای امنیتی و تخریب مساجد طی خطبه های نماز جمعه، شد.
پس از دستگیری شیخ نمر اعتراضات مردمی زیادی در مناطق شرق عربستان انجام شد. شیعیان بلافاصله به خیابان ها ریختند و نیروهای امنیتی رژیم سعودی به شدت آنها را سرکوب کردند، به گونه ای که تنها در روز اول بازداشت سه نفر از معترضان کشته شدند.
حکم اعدام علیه شیخ نمر با واکنش گسترده در سطح جهان اسلام همراه بوده است و منطقه شیعه نیشین قطیف واقع در شرق عربستان تظاهرات گسترده ای در اعتراض به این حکم بر پا کردند.
 

کلید واژه ها: نمر النمر شیخ نمر


نظر شما :