طالبان پاکستان: از تمامی شبه‌نظامیان مخالف غرب حمایت می‌کنیم

۱۵ مهر ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۹ کد : ۱۹۳۹۳۲۱ سرخط اخبار

طالبان پاکستان ضمن رد گزارش های اخیر مبنی بر اینکه این گروه متعهد شده تا با گروه تروریستی داعش متحد شود، گفت: برخی رسانه ها این بیانیه را به اشتباه تفسیر کرده اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "شهیدالله شهید"، سخنگوی طالبان پاکستان در بیانیه ای گفت: ما قصد داریم از تمامی شبه نظامیانی که در سوریه و عراق مبارزه می کنند، حمایت کرده و منافع آمریکا را به چالش بکشیم.

وی از طریق تماس تلفنی از مکانی نامشخص افزود: برخی رسانه ها بیانیه ای ما را مستقیما منتشر نکرده اند. ما از هیچ گروه خاصی در سوریه یا عراق حمایت نمی کنیم. تمامی گروه ها در آنجا شجاع هستند و آنها برادران ما محسوب می شوند.

شهیدالله افزود: ما تمامی حمایت های محتمل از شبه نظامیان داعش را پیشنهاد می کنیم.

ائتلاف میان طالبان پاکستان و داعش که کنترل بخش وسیعی از سوریه و عراق را بر عهده دارد، بیانگر توسعه چشمگیر دسترسی داعش و چالش های بیشتر علیه قدرت های غربی است که در حال حاضر در تلاشند این گروه تروریستی را در خاورمیانه سرکوب کنند.

اما شهیدالله شهید افزود: طالبان پاکستان به اتحاد خود با ملا عمر، رهبر طالبان افغانستان ادامه می دهد. ملا عمر رهبر ماست و ما از او پیروی می کنیم. می خواهم در حال حاضر کاملا مشخص کنم که طالبان پاکستان کاملا مخالف با سیستم اسلام آباد است.

این در حالی است که شهیدالله ادامه داد: طالبان در حال حاضر با هر گروهی که ملاعمر دستور دهد همکاری می کند. اگر ملا عمر به ما دستور دهد آماده ایم تا نیروهای خود را به سوریه، عراق و یمن و یا هر منطقه جنگی دیگر در جهان اعزام کنیم.

ملا عمر با بسیاری از رهبران ارشد القاعده در ارتباط است. تحلیلگران می گویند داعش با القاعده که حملات 11 سپتامبر سال 2001 میلادی را طراحی کردند با یکدیگر در میزان سرمایه و تعداد شبه نظامیان رقابت دارند.

کلید واژه ها: پاکستان طالبان پاکستان


نظر شما :