اردوغان: پیشنهاد مصر به دولت غیر مشروع السیسی رسمیت می‌دهد

۲۸ تیر ۱۳۹۳ | ۲۳:۱۷ کد : ۱۹۳۶۰۵۰ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه روز جمعه، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر را بعنوان یک فرد «مستبد غیرمشروع» مورد انتقاد کرد و گفت که نباید به قاهره برای مذاکرات برای صلح بین فلسطینیان و صهیونیست ها تکیه کرد.

وی به خبرنگاران گفت: آیا السیسی یک حزب (برای آتش بس) است؟ خود السیسی یک فرد مستبد است. او با بقیه هیچ فرقی ندارد. این خود حاکمان کنونی مصر هستند که کانال کمک های بشردوستانه به نوار غزه را مسدود کرده اند.

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر اظهارات اردوغان را غیرقابل قبول دانست و گفت: آنها هیچ ارتباطی با رخدادهای غزه ندارند و به حفاظت از مردم غزه کمکی نمی کنند.

شکری در کنفرانس خبری مشترک با «فدریکا موگرینی» همتای ایتالیایی خود این اظهارات را مطرح کرد و گفت: اردوغان باید تمامی احزاب درگیر را برای آتش بس در غزه ترغیب کند.

روابط بین آنکارا و قاهره از زمانیکه ارتش مصر «محمد مرسی» رئیس جمهور منتخب مصر را از قدرت برکنار کرد و اردوغان این اقدام ارتش مصر را کودتا خواند، دچار تیرگی و تنش شده است.

اردوغان ادامه داد که پیشنهاد مصر برای آتش بس میان صهیونیست ها و فلسطینیان به مفهوم رسمیت بخشیدن به دولت مصر است و گفت: مصر یک حزب نیست....آنها سعی می کنند دولت السیسی را در مصر مشروعیت ببخشند. دولت وی یک دولت مشروع نیست، غیرمشروع است..

نخست وزیر ترکیه تلاش های صهیونیست ها برای حذف حماس را مورد انتقاد قرار داد و گفت: حماس یک حزب (در غزه) است.

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :