تکفیری‌ها با موصل چه کرده اند؟

۰۲ تیر ۱۳۹۳ | ۱۹:۵۵ کد : ۱۹۳۴۸۱۹ سرخط اخبار

دو هفته از زمان اشغال موصل توسط تروریست های داعش می گذرد، برخی از سکنه شهر را ترک گفته و برخی هم بر این عقیده اند که حضور این تروریست ها، شهر را به صدها سال عقب بازگردانده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شبه نظامیان و تروریست های داعش اقدام به اجرای تفاسیر و مفاهیم افراطی در مناطق تحت تصرف می کنند و به گفته مردم، عراق با این اقدامات صدها سال به عقب برگردانده شده است.

یکی از سکنه در موصل عراق می گوید: داعش ما و کشورمان را به صدها سال عقب برگردانده است. قوانین آن ها ضد قوانین حقوق بشر و بین الملل است. ما در ترس مدام و اعمال فشار از جانب این تروریست ها قرار داریم و نگران این هستیم که از کار و فعالیت و مشارکت در ساخت جامعه عراق ما را منع کنند.

موصل که پیش از 2003 و حمله نیروهای آمریکایی به عراق قطب اصلی مکان های تاریخی و تفرجگاه ها بود، دهم ژوئن سال جاری میلادی به دست داعش افتاد و نیروهای امنیتی موصل پست های خود را ترک گفته و فرار کردند.

مردان مسلح داعش پس از تصرف موصل، استان نینوا را بخشی از دولت خود خوانده و قوانین جدیدی را ارائه کرده اند.

در سند 16 بخشی ارایه شده توسط داعش خرید و فروش الکل، مواد مخدر و کشیدن سیگار و همچنین حمل سلاح و برگزاری تجمعات ممنوع اعلام شده است. در این سند 16 بخشی همچنین آمده که زنان نباید لباس تن نما بپوشند و باید در خانه بمانند، زیارتگاه ها هم باید نابود شوند.

یکی از مسیحیان موصل نیز که در پی تصرف شهر توسط داعش فرار نکرده است، گفت: شبه نظامیان نماد مریم مقدس را در مقابل کلیسا نابود کردند، البته تاکنون تهدیدی از جانب هیچ کس دریافت نکرده ایم. اگر آن ها ما را قلع و قمع هم کنند ما شهر و خانه هایمان را ترک نمی کنیم.

داعش به مساجد موصل دستور داده تا هیچ اعلامیه ای را بدون تاییدیه آن ها منتشر نکنند و یک مسجد خاص را برای پذیرش توبه "مرتدها" مشخص کرده اند.

شبه نظامیان گاهی لباس شخصی اند، گاهی با یونیفورم های نظامی در شهر حاضر می شوند و گاهی هم لباس های مشکی پوشیده اند. برخی هم ماسک به صورت دارند و تسلیحات مختلف در دست دارند که شامل تفنگ کمری و کلاشنیکف است.

کلید واژه ها: داعش


نظر شما :