کانادا 11 تبعه روسی و اوکراینی را تحریم کرد

۰۱ تیر ۱۳۹۳ | ۱۷:۴۲ کد : ۱۹۳۴۷۵۲ سرخط اخبار

دولت کانادا بار دیگر در اقدامی یک جانبه 11 تبعه روسیه و اوکراینی و یک شرکت روسی را به اتهام مقصر بودن در بحران کنونی در اوکراین مورد تحریم اقتصادی و ممنوعیت ورود به خاک این کشور قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، دولت کانادا تحریم های اقتصادی و ممنوعیت ورود به خاک این کشور را برای 11 تبعه روسیه و اوکراینی و یک شرکت روسی اعمال کرده است.

«استیون هارپر»، نخست وزیر کانادا با اعلام این مسئله گفت: «اقداماتی که ما امروز در رابطه با برخی اتباع روسی و اوکراینی و یک شرکت دولتی روسیه در نظر گرفته ایم، به دلیل نقض تمامیت ارضی کشور مستقل اوکراین است و اعمال فشار اقتصادی را بر افرادی وارد خواهد کرد که مسئول بحران کنونی در اوکراین هستند.»

اسامی افرادی که در این فهرست تحریم ها جای گرفته اند و همچنین نام شرکت روسی مورد نظر فاش نشده است. فقط مشخص است که این مساله شامل تحریم مالی و ممنوعیت ورود به خاک کانادا است.

پیش از این نیز در ماه مه(اردیبهشت ماه) دولت کانادا اعلام کرده بود که تحریم های مضاعفی را در قبال 6 تبعه روس و 6 شهروند اوکراینی از مقامات محلی که خواستار استقلال مناطق شرقی این کشور هستند، اعمال کرده بود.

کلید واژه ها: کانادا


نظر شما :