واکنش اینترنتی مرسی به نتیجه انتخابات مصر

۱۷ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۰:۲۳ کد : ۱۹۳۳۹۳۳ سرخط اخبار

محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در پیامی در صفحه تویتر خود، انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور را نمایشی برای به کرسی نشاندن رهبر کودتا توصیف کرد.

به گزارش العالم؛  محمد مرسی که از حدود یک سال پیش پس از بازداشت و به زندان افتادن، حساب کاربری خود را در تویتر متوقف کرده بود، فعالیت خود را در این شبکه اجتماعی از سر گرفت و در واکنش به ریاست جمهوری عبدالفتاح السیسی ضمن حمله به وی نوشت: مردم مصر با آگاهی خود با رسیدن رهبر کودتا به منصب ریاست جمهوری مخالفت کردند و با هشیاری به بازیگران کودتا سیلی زدند و پیشانی آن ها را به خاک مالیدند.
 
اشاره مرسی به مشارکت ضعیف مردم مصر در انتخابات ریاست جمهوری مصر و تحریم انتخابات از سوی حامیان اخوان المسلمین است.
 
مرسی در این پیام ضمن این که از حامیان خود خواست تا همواره متحد باشند و از تفرقه بپرهزند، گفت: ملت های آزاد جهان رژیم کودتای مجرم را به علت ادامه داشتن انقلاب به رسمیت نمی شناسند.
 
رئیس جمهور معزول مصر خطاب به هواداران خود گفت: می دانم که راه دشوار است اما به اصالت شما و عادلانه بودن انقلابتان ایمان و به یاری خداوند اعتماد دارم.
 
مرسی در پایان نوشت: خدا را گواه می گیرم که من از هیچ تلاشی برای مقابله با فساد و قانون شکنی ها دریغ نکرده بودم و گاهی درست عمل کرده و گاهی اشتباه کردم؛ اما در امانت خیانت نکردم.
 
عبدالفتاح السیسی فرمانده کل اسبق ارتش مصر در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور با اختلاف فاحش، رقیب خود را شکست داد و پیروز شد.
 

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :