اوباما درصدد دیدار با ژنرال السیسی است

۱۴ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۲۰ کد : ۱۹۳۳۸۳۳ سرخط اخبار

کاخ سفید در بیانیه ای ضمن تبریک به «عبدالفتاح السیسی» به دلیل پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد اوباما درصدد دیدار با ژنرال السیسی است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهونیستی جروزالم پست، کاخ سفید، امروز چهارشنبه، 4 ژوئن (14 خردادماه) ضمن تبریک به «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور جدید مصر، خواستار همکاری با دولت وی به منظور بهبود روابط استراتژیک بین دو کشور شد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «آمریکا به منظور بهبود روابط استراتژیک خود و بسیاری از منافع مشترک آمریکا و مصر، تمایل به همکاری با السیسی، برنده انتخابات ریاست جمهوری مصر دارد. اوباما که هم اکنون به اروپا سفر کرده است در صدد است طی روزهای آتی با السیسی گفت وگو کند.»

این بیانیه می افزاید: «ما به این مسئله توجه داریم که ناظران داخلی و بین المللی در بیانیه های اولیه خود به این نتیجه رسیدند که کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری مصر، این انتخابات را ماهرانه و در راستای قوانین مصر برگزار کرد. ما خشنود هستیم که سازمان های بین المللی اجازه یافتند تا بعنوان ناظر مشارکت داشته باشند و توجه کردیم که فرایند رأی گیری به صورت آرام و در صلح برگزار شد.»

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :