کامرون مرکل را تهدید کرد

۱۱ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰ کد : ۱۹۳۳۶۵۳ سرخط اخبار

نشریه آلمانی «اشپیگل» گزارش داده است که نخست وزیر انگلیس تهدید کرده در صورتی که «ژان کلود یانکر» به عنوان رئیس جدید کمیسیون اروپایی انتخاب شود، لندن ممکن است اتحادیه اروپا را ترک کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از نشریه «تایمز»، در پی افزایش اختلاف ها میان برلین و لندن بر سر انتخاب رئیس جدید کمیسیون اروپایی، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس تهدید کرد که کشورش اتحادیه اروپا را ترک می کند.

نشریه «اشپیگل» با انتشار این خبر، نوشته است که کامرون به «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اعلام کرده است که «ژان کلود یانکر»، نخست وزیر پیشین لوکزامبورگ نباید به عنوان رئیس کمیسیون انتخاب شود، در غیر اینصورت انگلیس از اتحادیه اروپا خارج می شود.

به نوشته اشپیگل، نخست وزیر انگلیس این موضوع را در حاشیه نشست اخیر اتحادیه اروپا در بروکسل به مرکل اعلام کرده و گفته است که انتخاب یانکر «دولتش را بی ثبات می کند تا جایی که ممکن است بحث برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا پیش کشیده شود.»

لندن معتقد است که ریاست کمیسیون اروپایی باید فردی حامی اصلاحات باشد و شخصی که هشتاد و چند سال سن دارد، «نمی تواند به حل مشکلات کمکی کند». علاوه بر انگلیس، کشورهای دیگر چون سوئد و مجارستان نیز با انتخاب یانکر مخالفند، اما مرکل روز جمعه بار دیگر از انتخاب وی حمایت کرد.

کامرون پیش از این هم وعده داده بود که در صورت انتخاب مجدد به عنوان نخست وزیر در انتخابات پارلمانی سال آینده، خروج از اتحادیه اروپا را به همه پرسی می گذارد. بحث خروج از اتحادیه اروپا در ماه های اخیر با حمایت بیشتری از سوی افکار عمومی انگلیس مواجه شده، تا جایی که حزب ضد بروکسل «استقلال» دو هفته هم در انتخابات شوراها و هم در انتخابات پارلمان اروپا توانست آرای بی سابقه ای را به خود اختصاص دهد.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا


نظر شما :